14-15 września w Łodzi odbędzie się Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier, którego Sponsorem Głównym jest PKO Bank Polski. Festiwal to największe tego typu wydarzenie w Europie Środkowo-Wschodniej gromadzące największych polskich i zagranicznych twórców komiksowych. Gwiazdą tegorocznej edycji będzie Greg Ruck, scenarzysta serii o Batmanie i Wonder Woman. Swoją wystawę będzie miał również mistrz polskiego komiksu Tadeusz Baranowski. Na stanowisku PKO Banku Polskiego uczestnicy będą mogli spróbować swoich sił w innowacyjnej grze VR do zarządzania domowymi finansami Kasa z Klasą.
– W PKO Banku Polskim chcemy, aby nasi klienci czuli się z nami dobrze. Wspieramy ich w korzystaniu z usług bankowych, ale chcemy towarzyszyć im także w czasie wolnym. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier to doskonała okazja, by budować świadomość marki naszego banku jako nowoczesnej instytucji, która ma dużo do zaoferowania przedstawicielom różnych pokoleń klientów pasjonujących się światem gier i komiksów
– mówi Krzysztof Garbacz, dyrektor Regionu Bankowości Detalicznej PKO Banku Polskiego w Łodzi.
– W PKO Banku Polskim od dawna eksperymentujemy z technologią VR i realizujemy kolejne, innowacyjne przedsięwzięcia. Obecność w wirtualnym świecie pozwala nam zdobywać know-how oraz budować fundamenty do szerszego wykorzystania metaverse przez biznes i w komunikacji z klientami. Jesteśmy przekonani, że to doskonały sposób na budowanie zaangażowania młodych pokoleń klientów w relacjach z instytucją finansową. Planujemy kolejne aktywności na platformach gamingowych Fortnite i Roblox tak, aby zwiększać kontakt graczy z marką, edukować poprzez gaming i budować lojalność w tej grupie klientów
– mówi Marek Myszka, dyrektor Biura Innowacji PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wzrosła na koniec pierwszego półrocza 2024 r. do 507 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego wyniósł 4,4 mld zł. Liczba klientów przekroczyła 12 milionów. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,1 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.