Miesięcznik finansowy "Bank" po raz 29. opublikował „Ranking banków w Polsce”. PKO Bank Polski wyróżnił się na tle konkurencji i zajął pierwsze miejsce w kategorii Liderzy popularności wśród klientów banków oraz trzecie miejsce w kategorii Liderzy efektywności sektora bankowego w Polsce.
– Dziękuję jury za przyznanie nagrody głównej w kategorii Liderzy popularności wśród klientów banków, ale dziękuję także 12 milionom zadowolonych klientów, którzy zawsze byli, są i będą w centrum naszej uwagi. Cieszymy się z zaufania, które w nas pokładają i z tego, że chętnie wybierają nasze usługi. W ostatnim kwartale zanotowaliśmy wzrost udzielonego im finansowania o 8,5% r/r oraz pozyskanych oszczędności o 16,2% r/r. Jesteśmy też liderem transakcyjności mobilnej. Mamy ponad 8 mln aktywnych aplikacji IKO a klienci wykonują za jej pośrednictwem codziennie ponad 32 mln interakcji w internecie. Jesteśmy blisko potrzeb klientów i nie zamierzamy się zatrzymywać. Ekosystem naszych usług wciąż się rozwija i w planach mamy kolejne innowacyjne projekty
– mówi Mariusz Zarzycki Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego nadzorujący Obszar Technologii.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na 31 marca 2024 r. osiągnęła 497 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego w I kwartale 2024 r. wyniósł 2 mld zł. Spółka obsługuje 12 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.