PKO Bank Polski został Laureatem Konkursu Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń w kategorii najbardziej innowacyjny bank. Jury konkursowe przyznało nagrodę za wdrożenie Platformy usług dodatkowych, która umożliwia szybkie i efektywne dostarczanie klientom usług pozabankowych. Platforma pozwala na integrację usług od różnych dostawców i oferowanie ich klientom w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO. To pierwsze tego rodzaju rozwiązanie w polskim sektorze bankowym.
– Rozwój kanałów cyfrowych i zaawansowane technologie dają zupełnie nowe możliwości tworzenia oferty dopasowanej do stylu życia klientów i ich konkretnych potrzeb. Platforma usług dodatkowych, poprzez aplikację IKO i serwis internetowy iPKO, daje im dostęp m.in. do telemedycyny, usług VOD, e-booków. Usługi dodatkowe to dla nas ważna przewaga konkurencyjna i sposób na wyróżnienie oferty. W tym roku planujemy podwoić portfolio usług, zgodnie z potrzebami klientów. Cieszymy się, że nasze rozwiązanie jest doceniane przez rynek i nagradzane
– mówi Marek Radzikowski, członek Rady Nadzorczej delegowany do czasowego wykonywania czynności Wiceprezesa Zarządu PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 502 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego w 2023 r. przekroczył 5,5 mld zł. Spółka obsługuje 11,9 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już blisko 7,8 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.