2024.02.19
PKO Bank Polski systematycznie rozwija trwały nośnik i zwiększa jego zastosowanie. Nośnik został wykorzystany już 50 milionów razy, co przyniosło spółce oszczędności w wysokości 77 mln zł. Dzięki ograniczeniu zużycia papieru pozwoliło ocalić 29 tys. drzew. Rozwiązanie, które zostało uruchomione przez bank w 2018 roku we współpracy z KIR oraz partnerami technologicznymi było pierwszym praktycznym zastosowaniem technologii blockchain w polskim sektorze finansowym i największym tego typu wdrożeniem w Europie.
- Klienci PKO Banku Polskiego od pięciu lat dostają regulaminy produktowe i niektóre dokumenty przy wykorzystaniu trwałego nośnika, który bazuje na technologii blockchain oraz rozwiązaniach chmurowych. Wykorzystaliśmy go już 50 mln razy, co dało bankowi oszczędności rzędu 77 mln zł i znacznie zmniejszyło zużycie papieru, pozwalając uratować 29 tys. drzew. Systematycznie poszerzamy zastosowanie trwałego nośnika do wysyłek kolejnych typów dokumentów oraz zachęcamy klientów do rezygnacji z tradycyjnej korespondencji na rzecz bardziej przyjaznej środowisku komunikacji elektronicznej
– powiedziała Lilia Kusz-Borowska, Menadżer ds. produktu trwały nośnik w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 473 mld zł. Po trzech kwartałach 2023 r. zysk netto grupy PKO Banku Polskiego przekroczył 4,8 mld zł. Spółka obsługuje 11,9 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,7 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.