Jakub Wujec, specjalista z Biura Big Data w Departamencie Analityki Danych PKO Banku Polskiego znalazł się w zwycięskim zespole hackathonu Super Vision Hack 3: Depo Predator Challenge organizowanego przez UKNF. Zespół zdobył pierwsze miejsce i główną nagrodę za opracowanie narzędzia do web scrapingu. Rozwiązanie umożliwia zebranie oraz analizę danych o ofercie produktów oszczędnościowych oferowanych przez polskie banki wraz z mechanizmem notyfikacji wykrytych anomalii. Może służyć jako wskaźnik potencjalnych problemów z związanych z płynnością wybranych instytucji finansowych. Zwycięskie narzędzie oprócz silnika analitycznego wspartego częściowo przez ChatGPT – szczególnie przy analizie dokumentów PDF, wyróżnia również intuicyjny interfejs graficzny.
– Wykorzystanie potencjału danych i budowa rozwiązań bazujących na algorytmach uczenia maszynowego / AI to ważny element strategii PKO Banku Polskiego. Każdego dnia rozwijamy kompetencje w tym obszarze wykorzystując możliwości narzędzi open source oraz publicznych chmur obliczeniowych. Nasze zespoły data science realizują wymagające projekty biznesowe tworząc wartość dla naszych klientów wewnętrznych oraz zewnętrznych. Mamy najlepszych specjalistów na rynku, co potwierdzają sukcesy w konkursach takich jak hackaton organizowany przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego. Cały czas rozwijamy kompetencje w tym obszarze i poszukujemy doświadczonych analityków oraz inżynierów danych, którzy chcieliby wdrażać z nami innowacyjne rozwiązania wyznaczające kierunek rozwoju nowoczesnych usług bankowych
– mówi Jacek Kuban, dyrektor Biura Big Data w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 473 mld zł. Po trzech kwartałach 2023 r. zysk netto grupy PKO Banku Polskiego przekroczył 4,8 mld zł. Spółka obsługuje 11,9 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,7 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.