PKO Bank Polski zdobył „Nagrodę Społeczności” w konkursie Digital Excellence Awards 2023 za innowacyjne na polskim rynku rozwiązanie - PKO Płacę później. O sukcesie usługi świadczą też liczby - łączna kwota zrealizowanych transakcji wyniosła już 198 mln zł. To kolejna usługa poszerzająca kompleksową obsługę klienta i ułatwiająca mu codzienne zakupy.
- PKO Płacę później to rozwinięcie naszej oferty na rynku e-commerce. Banki to instytucje szczególne ze względu na regulacje związane z bezpieczeństwem czy prawne - nie mogą więc sobie pozwolić na taką swobodę jak np. fintechy. Mimo to udało nam się wkroczyć na rynek BNPL i udostępnić naszym klientom innowacyjne rozwiązanie, które odpowiada na ich codzienne potrzeby. Nasza usługa ma już rok i mogę powiedzieć, że był to dobry rok. Klienci chętnie wykorzystują PKO Płacę później do codziennych płatności, o czym świadczą nasze wyniki. Obecnie usługę aktywowało już ponad 150 tys. klientów, którzy z jej pomocą opłacili zakupy na łączną kwotę 198 mln zł. Dobry start PKO Płacę później motywuje nas do dalszej pracy. Dziękujemy naszym klientom za ich zaufanie. Cieszymy się, że PKO Płacę później może ułatwić im codzienne płatności
– mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 473 mld zł. Po trzech kwartałach 2023 r. zysk netto grupy PKO Banku Polskiego przekroczył 4,8 mld zł. Spółka obsługuje 11,9 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,7 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.