2023.02.27
PKO Bank Polski i Accelpoint zakończyły nabór startupów do programu akceleracyjnego „Poland ClimAccelerator”. W kolejnym etapie, piętnaście najbardziej perspektywicznych startupów z obszaru greentech, otrzyma możliwość akceleracji swoich rozwiązań, z czego dwanaście będzie miało możliwość rozwoju swoich produktów wspólnie z PKO Bankiem Polskim.
- PKO Bank Polski wspiera przeciwdziałanie zmianom klimatycznym i angażuje się w rozwój innowacyjnych narzędzi, które mogą w tym pomóc. W trakcie naboru do programu akceleracyjnego „Poland ClimAccelerator” wspólnie z Accelpoint przeanalizowaliśmy blisko setkę zgłoszeń, spośród których wybraliśmy te, które naszym zdaniem mają największy potencjał na wyskalowanie i osiągnięcie sukcesu. Liczymy, że dzięki tej współpracy uda się nam lepiej wykorzystać nasz potencjał do wdrażania innowacji w obszarze zielonych technologii i wspólnie ze start-upami rozwinąć narzędzia do rozwiązywania ponadczasowych wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi
– powiedział Marek Myszka, Dyrektor Biura Innowacji PKO Banku Polskiego.
- Program akceleracyjny skoncentrowany na wyzwaniach klimatycznych postanowiliśmy potraktować priorytetowo. Mamy pełną świadomość, że Polska pod względem wyzwań klimatycznych plasuje się w niechlubnym europejskim peletonie i sytuacja ta wymaga radykalnych działań na wielu poziomach. Z drugiej zaś strony obracając się w środowisku startupów cały czas trafiamy na wspaniałe rozwiązania technologiczne, które aż proszą się o implementację na szeroką skalę. Wykorzystując nasze doświadczenie oraz kontakty postanowiliśmy podjąć tę rękawicę i przyjąć na siebie rolę podmiotu, który stworzy największy i najbardziej rozwinięty program klimatyczny w Europie Środkowo-Wschodniej. Osiągnięcie tego celu byłoby niemożliwe w pojedynkę, dlatego jesteśmy niezmiernie wdzięczni naszym partnerom, za to, że postanowili wesprzeć nas w tym zadaniu
– podkreśla Maciej Kołtoński, Head of Communications w Accelpoint
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 439 mld zł. Po 9 miesiącach 2022 r. bank wypracował 1,6 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,6 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 7 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.