2023.01.23
Aukcja „Sztuka Pomagania” jest zwieńczeniem akcji „Bank Dobrych Serc”. W świątecznej kampanii pod tym właśnie hasłem PKO Bank Polskie zachęcał i wciąż zachęca do przekazania datku na rzecz 48 Domów Samotnej Matki w całej Polsce. Na aukcji zlicytowano 11 obrazów wybitnych polskich malarzy współczesnych z kolekcji banku. Uzyskano z niej łączną kwotę prawie 350 tys. złotych. Najdrożej został zlicytowany obraz Jarosława Modzelewskiego „Suszenie elementów kamiennych” – mowa o kwocie 50 tys. złotych, a jego cena wywoławcza za użyczenie wynosiła 8 tys. złotych.
- Dzięki aukcji PKO Banku Polskiego „Sztuka Pomagania” daliśmy naszym klientom okazję, by w niepowtarzalny sposób mogli połączyć przyjemne z pożytecznym. Podczas naszej aukcji pokazali oni, że pomaganie innym tak naprawdę wcale nie jest wielką sztuką. Wystarczy tylko chcieć - bez wahania otworzyli swoje serca i portfele na potrzebujących. Domy Samotnej Matki, do których trafi całkowity dochód z aukcji, zapewniają nie tylko dach nad głową, ale też pomoc materialną, psychologiczną i prawną kobietom w trudnej sytuacji życiowej. Dziękuję wszystkim za wsparcie naszej inicjatywy, każda podarowana złotówka ma tu niebywałe znaczenie. To pierwsza tego typu inicjatywa banku, która okazała się sukcesem, teraz będziemy starać się częściej wykorzystywać sztukę do pomagania potrzebującym
- podkreśla Paweł Gruza, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego kierujący pracami Zarządu.
- Pomaganie oraz odpowiedzialność społeczna wpisują się w wartości Grupy Wielton i są ważnym aspektem naszej działalności. Z przyjemnością wzięliśmy udział w licytacji obrazu, z którego cały dochód zostanie przeznaczony na szczytny cel. Cieszymy się, że możemy dołożyć naszą cegiełkę do całej zbiórki i serdecznie dziękujemy PKO Bankowi Polskiemu, że dał nam możliwość uczestnictwa w aukcji
- powiedział Paweł Szataniak Chairman Grupy Wielton.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 439 mld zł. Po 9 miesiącach 2022 r. bank wypracował 1,6 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,6 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 7 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.