2022.12.02
PKO Bank Polski po raz siódmy został laureatem nagrody „Bank of the Year in Poland”. To prestiżowe wyróżnienie potwierdza, że innowacyjny i zwinny PKO Bank Polski w warunkach rosnącej zmienności otoczenia jest gotowy na podejmowanie nowych wyzwań związanych z rosnącymi oczekiwaniami klientów.
- PKO Bank Polski, jako lider krajowego sektora bankowego, kontynuuje drogę transformacji cyfrowej i dzięki kolejnym innowacjom oraz rozwiązaniom technologicznym zmienia oblicze polskiej bankowości. Zaawansowane rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, blockchain, analityki danych czy digitalizacji procesów bankowych kształtują naszą zwinną kulturę cyfrową, której centralnym punktem jest klient i jego potrzeby. Mimo wymagającego otoczenia rynkowego, zmian makroekonomicznych, regulacyjnych i społecznych realizujemy ambitne cele biznesowe i dynamicznie się rozwijamy pozostając filarem stabilności finansowej milionów polskich rodzin i przedsiębiorstw. Dziękuję wszystkim pracownikom PKO Banku Polskiego, bez których osiąganie tych ambitnych celów byłoby niemożliwe. Cieszę się, że nasza praca zyskała uznanie na międzynarodowej scenie finansowej
- podkreśla Paweł Gruza, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pracami Zarządu banku.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 439 mld zł. Po 9 miesiącach 2022 r. bank wypracował 1,6 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,6 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 7 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.