2022.10.28
W drugiej edycji konkursu Fintech Awards PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii BankTech. Eksperci i praktycy branży docenili rozwój Asystenta głosowego IKO. Bank z sukcesem stosuje zaawansowaną technologię korzystającą ze sztucznej inteligencji, aby wspierać klientów.
- Asystent głosowy ma nieco ponad dwa lata i od razu zyskał sympatię użytkowników IKO. Przeprowadził już ponad 2 mln rozmów z klientami i ma ponad 800 tys. użytkowników. Stale go rozwijamy, aby coraz lepiej pomagał klientom naszego banku w zarządzaniu ich finansami
– powiedział Dawid Kin, Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 429 mld zł. W I półroczu 2022 r. bank wypracował 1,8 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,5 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 6,8 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.