PKO Bank Polski objął mecenatem obchody jubileuszu 75-lecia Muzeum Narodowego we Wrocławiu oraz wystawy czasowe organizowane przez Muzeum w 2022 i 2023 roku.
Muzeum Narodowe we Wrocławiu – ze swoimi jakże ważnymi dla kultury polskiej zbiorami, z arcydziełami sztuki od czasów średniowiecznych po XXI wiek, z czterema oddziałami muzealnymi, a przede wszystkim z imponującą frekwencją roczną, która także i w tym, trudnym i pełnym niepokojów, roku przekroczy pół miliona widzów – znajduje w PKO Banku Polskim partnera i mecenasa
– mówi Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu.
Jesteśmy wdzięczni tej zasłużonej i ważnej na polskim rynku bankowym instytucji za otwartość i poczucie współodpowiedzialności za stan polskiej kultury i sztuki. Traktujemy to jako rodzaj szczególnego zaufania, które jak wiadomo jest najważniejszym elementem kreującym pozycję i znaczenie każdej marki.
W PKO Banku Polskim mecenat kultury i sztuki traktujemy jako ważny element naszej społecznej misji. Angażując się w wartościowe projekty, chcemy w realny sposób wpływać na kształtowanie gustów i wrażliwości odbiorców. Dlatego tak ważny jest dla nas mecenat nad Muzeum Narodowym we Wrocławiu – jednym z najzasobniejszych polskich muzeów, w którego zbiorach znajdują się tak wyjątkowe dzieła jak choćby Panorama Racławicka. Wierzymy, że nasza współpraca zaowocuje szeregiem wydarzeń, które zainteresują mieszkańców Dolnego Śląska i całej Polski
- mówi Robert Lubański, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką i CSR w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 429 mld zł. W I półroczu 2022 r. bank wypracował 1,8 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,5 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 6,8 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.