2022.06.14
W XXVII edycji „Rankingu banków w Polsce” PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii lider popularności wśród klientów. Redakcja Miesięcznika Finansowego „Bank” przyznała tę nagrodę na podstawie oceny tego, w którym banku klienci najchętniej lokowali swoje oszczędności i od którego najczęściej pożyczali środki finansowe. To kolejna ważna nagroda, jaką w ostatnim czasie otrzymał bank, która podkreśla jego pozycję rynkową oraz słuszne kierunki rozwoju. Nagrodę w imieniu banku, podczas tegorocznej edycji konferencji Horyzonty Bankowości, odebrała Iwona Duda, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
- Bez względu na uwarunkowania dla działalności instytucji finansowych PKO Bank Polski niezmiennie pozostaje gwarantem stabilności finansowej milionów Polaków oraz jednym z motorów napędowych krajowej gospodarki. Bank buduje silne i długookresowe relacje z klientami koncentrując się na rozwoju oferty produktów i usług, aby mogli oni wygodnie zarządzać finansami w każdym miejscu i czasie, jednocześnie identyfikując długoterminowe wyzwania sektora bankowego, czy też wdrażając zaawansowane rozwiązania cyfrowe. Ponadto, bank wspierając odpowiedzialnie budowę kapitału społecznego uczestniczy w tworzeniu społeczeństwa jutra, w którym kolejne pokolenia Polaków kojarzą markę PKO z jakością, zaufaniem i bezpieczeństwem oraz z innowacjami i zaangażowaniem społecznym. Tym bardziej więc dziękuję za to szczególne dla nas wyróżnienie w imieniu wszystkich pracowników PKO BP, którzy swoją codzienną pracą udowadniają, że to klient jest najważniejszy, umacniając tym samym pozycję rynkową banku
– mówi Iwona Duda, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 422 mld zł. W I kwartale 2022 r.. wypracował 1,4 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,3 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w depozytów, kredytów, oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 6,4 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.