2022.06.13
Voiceboty PKO Banku Polskiego zwyciężyły w konkursie Polish Contact Center Awards, w kategorii dla rozwiązań wspierających działalność CC. Jury doceniło szerokie zastosowanie sztucznej inteligencji (AI) i zaawansowanej analityki, dynamiczny rozwój oraz skalę projektu. Wspomniana technologia obsługuje wszystkich klientów na infolinii przychodzącej i realizuje część procesów na infolinii wychodzącej.
- Platforma AI i voiceboty to technologiczny filar komunikacji przyszłości PKO Banku Polskiego. Rozwiązanie posiada zaawansowany silnik konwersacyjny, przetwarza język naturalny i jest oparte o architekturę mikrousług. Wykorzystujemy nowoczesne technologie, aby zapewnić łatwe skalowanie rozwiązania. Projekt wdrożenia AI w banku udał się tylko dzięki wielkiemu zaangażowaniu ludzi pracujących przy tym projekcie
– mówi Sławomir Głębocki, kierownik Zespołu Rozwoju Aplikacji Contact Center w PKO Banku Polskim.
- Pomysłów ciągle przybywa, więc wspólnie z innymi jednostkami pracujemy nad kolejnymi voicebotami. Mając tak świetne Contact Center, musimy stawiać sobie ambitne cele. Jury doceniło m.in. fakt, że rozwój dialogów i modeli AI realizowany jest przez wewnętrzny zespół bankowy. Zbudowaliśmy odpowiednie kompetencje i prowadzimy kilka inicjatyw dotyczących rozwoju algorytmów, które są sercem najbardziej zaawansowanych voicebotów. Stale powiększamy też portfolio innych rozwiązań AI, które każdego dnia wspierają bank
– mówi Dawid Kin, Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 422 mld zł. W I kwartale 2022 r.. wypracował 1,4 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,3 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w depozytów, kredytów, oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 6,4 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.