2022.03.17
Postępująca robotyzacja jest jednym z filarów transformacji cyfrowej PKO Banku Polskiego. Bank zautomatyzował już 185 procesów biznesowych, w ramach których roboty wykonały ponad 100 mln zadań. W najbliższym czasie automatyzacja procesów biznesowych w PKO Banku Polskim przyśpieszy, a wykorzystywane narzędzia zyskają nowe możliwości z zakresu rozpoznania, analizy i klasyfikacji tekstu, przetwarzania obrazu oraz uczenia maszynowego.
- Rozwiązania wykorzystujące Robotyzację Procesów Biznesowych zyskują na popularności. Początkowo robotyzacja pozwalała nam odciążyć pracowników od obowiązku wykonywania monotonnych, masowych i powtarzalnych czynności, a uwolniony w ten sposób potencjał – spożytkować w efektywniejszy sposób. Dziś, dzięki połączeniu Robotyzacji Procesów Biznesowych z rozwiązaniami takimi jak: BMPS, No Code, Low Code, Big Data, Data Mining czy Sztuczna Inteligencja, robotyzacja pozwala na automatyzację także bardziej złożonych zadań, przybliżając nas tym samym do tzw. inteligentnej automatyzacji procesów
– mówi Arkadiusz Szot, dyrektor Biura Rozwoju Obsługi i Operacji w PKO Banku Polskim.
– Dotychczas stosowane rozwiązania zostaną zintegrowane z najnowszymi modułami uczenia maszynowego. Narzędzia PKO Banku Polskiego zyskają także dodatkowe możliwości z zakresu rozpoznawania, analizy i klasyfikacji tekstu dzięki rozwiązaniom takim jak Tesseract, YOLO, TensorFlow i bibliotek OpenCV do przetwarzania obrazów przy użyciu języka programowego Python
– mówi Łukasz Skrybuś, menadżer Formacji Transformacji Chmurowej PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 418 mld zł. W 2021 r. wypracował 4,9 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w depozytów (17,8 proc.), kredytów (17,4 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,9 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która jest zainstalowana już na ponad 6 mln urządzeń klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.