2022.04.14
Od 14 kwietnia użytkownicy aplikacji mobilnej IKO mogą za pomocą Asystenta głosowego podsumować i przeanalizować swoje wydatki kartą u konkretnego sprzedawcy. Jeśli klient płacił w różnych punktach należących do jednego sprzedawcy, Asystent głosowy w IKO podsumuje te wydatki na poziomie całej sieci (np. kilka stacji paliw tej samej firmy). Analiza może obejmować różne okresy (od jednego miesiąca do roku) i wszystkie konta klienta.
– Klienci poszukują coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań i usług w zakresie zarządzania finansami - mają być proste w zastosowaniu, ułatwiać codzienność, ale także pomóc zaoszczędzić ich czas. Wprowadzając nowe udogodnienia i rozszerzając naszą ofertę, jak w przypadku Asystenta głosowego w IKO, chcemy budować pozytywne doświadczenia wśród klientów i być przede wszystkim partnerem wspierającym ich na co dzień w różnych sytuacjach
– mówi Katarzyna Dziwulska, Dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.
- Teraz ta funkcja została rozszerzona, więc klienci mogą przeanalizować płatności kartą jeszcze dokładniej – wystarczy, że zapytają ile wydali w konkretnym czasie, na przykład przez ostatnie 6 miesięcy u wskazanego sprzedawcy. Klient może zobaczyć wydatki u każdego sprzedawcy, u którego zapłacił kartą. To bardzo przydatne w obecnych czasach rozwiązanie, które pomaga w zarządzaniu budżetem domowym i ułatwia planowanie przyszłych wydatków
– podkreśla Dawid Kin, Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 418 mld zł. W 2021 r. wypracował 4,9 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w depozytów (17,8 proc.), kredytów (17,4 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,9 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która jest zainstalowana już na ponad 6 mln urządzeń klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.