2021.11.09
Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła właśnie rekordowe na polskim rynku bankowym 6 milionów. Od momentu uruchomienia w marcu 2013 roku użytkownicy logowali się do niej ponad 4,1 miliarda razy, wykonali 1 miliard transakcji na łączną kwotę 274 miliardów złotych. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co dwie sekundy 9 płatności mobilnych w internecie, co minutę – 264 przelewy, co godzinę – 180 tysięcy logowań, codziennie – ponad 10 milionów tapnięć. Popularność zyskuje też bankowanie za pomocą mówionych poleceń - w ciągu półtora roku od uruchomienia Asystenta głosowego przeprowadził on już 925 tys. rozmów z klientami, odnotowaliśmy w sumie 1,9 mln wypowiedzi użytkowników.
– 6 milionów aktywnych aplikacji IKO to kolejny kamień milowy w cyfrowym rozwoju PKO Banku Polskiego. Ta liczba to dowód, że nasza bankowość mobilna jest praktyczna, wygodna i bezpieczna. Wsłuchując się w opinie klientów dostosowujemy aplikację IKO do ich rosnących wymagań. Bankowanie w smartfonie to przyszłość i będziemy nadal rozwijać mobilne funkcje i możliwości, zarówno dla klientów detalicznych jak i firmowych. Przyjazna i intuicyjna aplikacja z rozbudowanym ekosystemem usług finansowych będzie jednym z filarów rozwoju banku w kolejnych latach
– podkreśla Iwona Duda, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego kierująca pracami Zarządu.
– Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego daje użytkownikom coraz to nowe możliwości i funkcje. Jej popularność systematycznie rośnie, rekordy bije także liczba i wartość transakcji wykonywanych w kanale mobilnym. Jesteśmy liderami mobilnej bankowości „na szóstkę” i stawiamy na dalszy rozwój aplikacji IKO
– dodaje Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 403,5 mld zł. W pierwszych trzech kwartałach 2021 r. wypracował blisko 3,7 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (17,8 proc.), kredytów (17,5 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,7 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już 6 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji oraz za pośrednictwem działającego na Ukrainie KredoBanku.