2025.02.25
PKO Bank Polski był współorganizatorem i dealerem emisji 5-letnich zielonych obligacji, które wyemitował P4, operator sieci komórkowej Play. Środki z emisji zostaną przeznaczone na projekty, których celem jest zwiększenie efektywności energetycznej i dekarbonizacji w sektorze telekomunikacyjnym. PKO Bank Polski zgodnie ze swoją strategią „Numer 1 i kropka” chce być partnerem nr 1 dla biznesu, wspierając firmy w rozwoju oraz wzmacniając ich konkurencyjność na rynku.
- Dziękujemy za zaufanie emitentowi. Cieszymy się, że mieliśmy okazję współorganizować tak dużą emisję spółki na naszym rynku. Tym bardziej, że pozyskane w ten sposób środki emitent przeznaczy na cele związane ze zrównoważonym rozwojem w sektorze telekomunikacyjnym. Z punktu widzenia konkurencyjności firm kluczowe są obecnie inwestycje właśnie w obszarze transformacji energetycznej. Jako partner numer 1 dla biznesu chcemy wspierać firmy w budowaniu przewagi konkurencyjnej w wymagającym otoczeniu rynkowym
- mówi Ilona Wołyniec, dyrektor Pionu Relacji z Klientami Strategicznymi i Finansowania Projektów w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na koniec września 2024 r. zwiększyła się do 512 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł. Liczba klientów wzrosła do 12,1 miliona. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,3 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.