PKO Bank Polski wygrał w 14. edycji rankingu Top Marka magazynu „Press” oraz Press-Service Monitoring Mediów w kategorii Banki. Otrzymał także dodatkowe wyróżnienie dla Marki Marek, zajmując pierwsze miejsce w zestawieniu generalnym obejmującym 500 marek z 50 branż obecnych na polskim rynku! Siłę medialną marki PKO Banku Polskiego oszacowano na 9 023 377 punktów.
- PKO Bank Polski od lat niezmiennie pozostaje najsilniejszym medialnie brandem w branży bankowej. Transparentna, spójna i wielokanałowa komunikacja z otoczeniem wpływa na jakość relacji banku z rynkiem, co pokazuje najnowszy raport Top Marka. Siłą naszej marki jest również profesjonalizm praktyk z zakresu public relations, skuteczne metody działania uwzględniające specyfikę prasy, portali internetowych i social media. Takie kompleksowe podejście wzmacnia pozytywny wizerunek PKO Banku Polskiego, znacząco oddziałując na rynek. Cieszymy się, że nasze działania są doceniane nie tylko przez klientów, ale również ekspertów branży
– mówi Robert Kudelski, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi blisko 393 mld zł. W I połowie 2021 r. wypracował 2,4 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,1 proc.), kredytów (17,4 proc.), w rynku kredytów hipotecznych (około 20%) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,4 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad 5,8 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji oraz za pośrednictwem działającego na Ukrainie KredoBanku.