PKO Bank Polski otrzymał nagrodę Miasta Lublin dla Mecenasa Kultury 2020 za znaczący wpływ na jakość oferty kulturalnej Lublina, w szczególności za finansowe wsparcie działalności Teatru Starego w Lublinie, w tym premiery spektaklu „Kimberly Akimbo”.
- Zarówno PKO Bank Polski, jak i Teatr Stary mają wspaniałą historię i dokonania, podejmują ambitne wyzwania i mają wizje na przyszłość. Obie instytucje umiejętnie łączą wartości z tym, co praktyczne, biznes z artyzmem, czy bogactwo oferty z potrzebami współczesnych odbiorców. Nieustannie szukają innowacyjnych rozwiązań odważnie wykorzystując najnowocześniejsze narzędzia współczesnej technologii
– mówi Renata Czownicka, dyrektor Biura Wsparcia Biznesu w Regionalnym Oddziale Detalicznym PKO Banku Polskiego w Lublinie.
- Długoletnia współpraca między naszymi instytucjami jest wyjątkowym przykładem współczesnego mecenatu a jednocześnie nawiązaniem do pięknej i szczytnej tradycji. Zapraszamy do Teatru Starego w Lublinie
– dodaje Renata Czownicka.
- To jest nagroda Prezydenta Miasta Lublin dla Mecenasa Kultury, czyli dla instytucji wspierającej w sposób wyjątkowy kulturę lubelską. My jesteśmy miejską instytucją kultury i od kilku lat współpracujemy z PKO Bankiem Polskim. Z mojej perspektywy ta współpraca jest absolutnie unikatowa i myślę, że niejedna instytucja kultury zazdrości nam takiego partnera. Bank nie tylko wspierał nas w czasach, kiedy teatrowi wiodło się dobrze i kiedy publiczność nam towarzyszyła, ale przede wszystkim został z nami w czasach pandemii. I to jest dla nas niezwykle cenne, bo dodaje siły, skrzydeł, wiary w to, że to, co robimy ma sens
– mówi Karolina Rozwód, dyrektor Teatru Starego w Lublinie.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi blisko 393 mld zł. W I połowie 2021 r. wypracował 2,4 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,1 proc.), kredytów (17,4 proc.), w rynku kredytów hipotecznych (około 20%) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,4 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad 5,7 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji oraz za pośrednictwem działającego na Ukrainie KredoBanku.