Fundacja PKO Banku Polskiego została laureatem konkursu „Dobroczyńca Roku 2021” w kategorii Edukacja. Kapituła wyróżniała zaangażowanie Fundacji w działania Stowarzyszenia Siemacha i przekazanie blisko 1 mln zł m.in. na stworzenie platformy online umożliwiającej zajęcia edukacyjne, artystyczne oraz pomoc psychologiczną dla podopiecznych organizacji. Fundacja PKO Banku Polskiego współpracuje ze Stowarzyszeniem Siemacha od ponad 10 lat. Wspiera projekty edukacyjne i mające na celu podnoszenie poziomu wiedzy, kompetencji społecznych i zawodowych a także wyrównywanie szans i rozwój talentów młodych ludzi.
- Fundacja PKO Banku Polskiego jest partnerem strategicznym Stowarzyszenia Siemacha. Wiele wspólnie zrobiliśmy i stale możemy realizować nowe cele w ramach szerokorozumianej edukacji. Cieszymy się, że doceniono naszą współpracę, zwłaszcza w tak trudnym dla dzieci i młodzieży roku pandemicznym
- mówi Małgorzata Głębicka, prezes Fundacji PKO Banku Polskiego.
- Z Fundacją PKO Banku Polskiego jesteśmy związani od początku jej istnienia, byliśmy jej pierwszym partnerem. Ta współpraca to ogromna wartość polegająca na realizacji projektów społecznych, skierowanych do podopiecznych Siemacha, zapewniając im wszechstronny rozwój. To również wiele okazji poznawania się pracowników banku z wychowawcami i wychowankami Siemacha podczas wspólnych warsztatów i uroczystości. Jesteśmy przekonani, że to modelowy przykład CSR. Nagroda Dobroczyńca Roku 2021 przyznana Fundacji PKO Banku Polskiego to z całą pewnością potwierdzenie skutecznej, długoterminowej współpracy, która przyniosła mnóstwo wymiernych efektów nie tylko w postaci realizowanych programów edukacyjnych i warsztatów, ale konkretnych życiorysów naszych wychowanków
- mówi Anna Litwora, wiceprzewodnicząca Zarządu Stowarzyszenia Siemacha.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 384 mld zł. W I kwartale 2021 r. wypracował 1,2 mld zł zysku netto. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,3 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku kredytów hipotecznych (19,7%) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,2 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad 5,5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.