Wieloryb, las czy wrotki? Jaki jest idealny motyw na karcie do konta? Internauci oddali swój głos na wybrany projekt karty z konkursu k-Artystycznego przeprowadzonego przez PKO Bank Polski wspólnie z Mastercard. Najlepiej ocenione prace można mieć teraz we własnym portfelu w formie karty debetowej. Do 31 maja 2021 r. nie jest pobierana opłata za jej wydanie. Nowe wizerunki oferowane są posiadaczom PKO Konta dla Młodych.
- Konkurs k-Artystyczny cieszył się dużą popularnością, dostaliśmy tysiące zgłoszeń - niesamowitych pomysłów, z czego przy pomocy internautów wybraliśmy 10. Każdy znajdzie coś dla siebie. Chcieliśmy pokazać, że karta debetowa nie musi być nudnym kawałkiem plastiku. Innowacyjne jest również to, że dane posiadacza karty oraz jej numer umieszczone są na rewersie, dzięki czemu nie zasłaniają unikalnego wizerunku .
– mówi Edyta Tararuj, Dyrektor Biura w Departamencie Produktów Klienta Indywidualnego
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65 mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.