- Oddział 19 w Łodzi, który otworzyliśmy 25 lutego w kompleksie „Brama Miasta”, prezentuje zupełnie nowe podejście do bankowości detalicznej. W oddziale koncentrujemy się nie tylko na standardowej obsłudze bankowej, ale przede wszystkim na edukacji klientów w zakresie kanałów zdalnych. Cała przestrzeń posiada charakter uniwersalny: jest w niej miejsce na spotkania klientów z doradcami, nowoczesne urządzenia samoobsługowe i ekrany oraz kameralne pokoje spotkań biznesowych. Stawiamy na technologie, które wspierają cyfryzację procesów oddziałowych i edukację klientów. Nawiązując do bogatej historii awangardy w łódzkiej sztuce połączyliśmy strefę obsługi i strefę spotkań z małą galerią, w której przy współpracy z Akademią Sztuk Pięknych młodzi artyści będą mogli prezentować swoje prace.
mówi Bartłomiej Wypchło, Dyrektor Departamentu Sieci i Wsparcia Sprzedaży PKO Banku Polskiego
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65 mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.