Informacje o Banku

2019.05.10

PKO Bank Polski podwójnym laureatem FinTech & InsurTech Awards

Kapituła konkursu FinTech & InsurTech Awards uhonorowała PKO Bank Polski za wdrożenie kolejnych innowacyjnych rozwiązań. W kategorii StartUp Award, bank wspólnie ze startupem Tu Prawnik został nagrodzony za jedno z cyfrowych narzędzi usług dodatkowych dostępnych z poziomu serwisu iPKO dla klientów MŚP – e-Prawnik. A w kategorii FinTech Award, wspólnie ze startupem Quantum CX – za technologię umożliwiającą rozpoznawanie emocji w formie uśmiechu.

- PKO Bank Polski jest liderem technologicznym polskiego sektora bankowego. Wykorzystuje, wykraczający poza obszar finansów, potencjał technologiczny. Dzięki temu rozwija ofertę dostarczając klientom produkty i usługi adresujące ich oczekiwania - mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w banku duży wpływ ma współpraca ze środowiskiem startupów. W ramach programu „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” bank poszukuje i rozwija perspektywiczne rozwiązania. Posiada pełną infrastrukturę umożliwiającą ich wdrażanie – program akceleracji, doświadczonych ekspertów, środowisko testowe oraz fundusz Venture Capital.

W tym roku klienci segmentu MŚP PKO Banku Polskiego otrzymali dostęp do kolejnej usługi w kanałach zdalnych – e-Prawnika. Pomaga ona w szybkim i kompleksowym rozwiązywaniu problemów prawnych, wpisując się w projekt digitalizacji oferty banku. Narzędzie zostało opracowane przez firmę Tu Prawnik.

- Usługa umożliwia korzystanie z fachowej pomocy ekspertów z różnych dziedzin prawa, zasięganie porad i konsultacje prawne online lub telefoniczne. Z PKO Bankiem Polskim stale rozwijamy technologię i wspólnie docieramy do setek tysięcy osób licząc, że w przyszłości uda nam się zrewolucjonizować rynek usług prawnych w Polsce – mówi Sławomir Siezieniewski, CEO Tu Prawnik.

Quantum CX to startup, który pod skrzydłami banku rozwija autorską technologię do rozpoznawania i analizy ludzkich emocji, ułatwiającą podnoszenie jakości obsługi i satysfakcji klientów. Rozwiązanie testowane jest w wybranych oddziałach banku.

- Za pomocą sztucznej inteligencji analizujemy obraz – sensor wykrywa uśmiechy, które później promujemy. PKO Bank Polski jest naszym partnerem i ambasadorem. Jako pierwszy w Polsce, wdrożył nasze rozwiązanie – mówi Bartosz Rychlicki, CEO Quantum CX.

Konkurs FinTech & InsurTech Awards ma na celu popularyzację technologicznych rozwiązań, które wpływają na innowacyjność branży finansowej oraz ubezpieczeniowej.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Na koniec 2018 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 3,74 mld zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 324 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 8,9 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2018 r. miała 3,12 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2018 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.