Pandemia SARS-CoV-2, która dotknęła wszystkie kraje świata, doprowadziła w Polsce do największych od trzech dekad zawirowań gospodarczych. Grupa kapitałowa banku z wyprzedzeniem przygotowała się na dekoniunkturę, a w czasie zamrożenia gospodarki skupiła się na zachowaniu ciągłości działania, zapewnieniu bezpieczeństwa swoim klientom i pracownikom oraz na przyspieszeniu transformacji cyfrowej. Bank i spółki grupy włączyły się także w pomoc w walce ze skutkami epidemii angażując do tego swoje kluczowe kompetencje oraz przeznaczając 22,8 mln zł na pomoc materialną. Trudniejsze warunki gospodarcze przełożyły się na wyniki PKO Banku Polskiego, który w I kwartale roku wypracował 503 mln zł zysku netto, o 41,6 proc. mniej niż przed rokiem.
- W marcu 2020 roku Polska gospodarka doświadczyła negatywnego szoku o skali, jakiej nie pamiętają młodsze pokolenia. W tych trudnych warunkach, PKO Bank Polski skupił się na trzech kluczowych obszarach: zachowaniu ciągłości działania, zapewnieniu bezpieczeństwa swoim klientom i pracownikom oraz wsparciu polskiej gospodarki w walce z COVID-19. We wszystkich tych obszarach sprostaliśmy oczekiwaniom. Dzięki transformacji cyfrowej, jaką przeszedł bank, byliśmy w stanie przekierować ruch klientów z oddziałów do kanałów zdalnych, zapewniając im dostęp do usług finansowych oraz do wsparcia jakiego potrzebowali, by ratować miejsca pracy w swoich firmach. Bank, spółki grupy kapitałowej i nasi pracownicy solidarnie włączyli się też w niesienie pomocy w bezpośredniej walce z epidemią.
– powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kwartale 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 503 mln zł a wartość aktywów sięgnęła 365 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,4 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I kwartału 2020 r. miała 4,5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.