2024.11.07
Zysk netto Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego po III kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 2 mld zł w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych w postaci rezerw na ryzyko prawne z tytułu kredytów CHF i efektu wakacji kredytowych wynik netto po 3 kwartałach b.r. wyniósłby ponad 10 mld zł. Aktywa Grupy na koniec września wzrosły do 512 mld zł, a liczba klientów zwiększyła się do 12,1 miliona. Zysk netto urósł dzięki wzrostowi wyniku z podstawowej działalności biznesowej o 21,5% r/r. Na ten efekt złożyły się m.in.: dobra dynamika kredytowa w segmencie detalicznym, wzrost wyniku z prowizji i opłat oraz dyscyplina kosztowa. Bank poszerzył ofertę innowacyjnych produktów o Cyfrową Hipotekę - pierwszy w Polsce w pełni cyfrowy proces udzielania kredytu hipotecznego. W biznesie korporacyjnym bank przygotowuje się na falę inwestycji w 2025 i 2026 r.
- Wypracowane wyniki biznesowe i finansowe to solidna baza dla realizacji strategii wzrostu Grupy PKO Banku Polskiego „Numer 1 i kropka”. Umacniamy pozycję niekwestionowanego lidera. Dziękuję pracownikom całej Grupy Kapitałowej za zaangażowanie, a naszym klientom za zaufanie
– podkreślił Szymon Midera, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.
* według notowań z 7 listopada 2024.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na koniec września 2024 r. zwiększyła się do 512 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł. Liczba klientów wzrosła do 12,1 miliona. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,3 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.