2024.08.22
Zysk netto Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego w I półroczu 2024 r. wyniósł 4,4 mld zł, a po wyłączeniu rezerw CHF i efektu wakacji kredytowych 6,8 mld zł. Bank systematycznie zwiększał skalę działania i o ponad 18 proc. r/r zwiększył dochody z działalności podstawowej. Aktywa wzrosły na koniec pierwszego półrocza do 507 mld zł, a liczba klientów przekroczyła 12 milionów. Bank wykazał się znakomitą efektywnością kosztową oraz wysoką dochodowością. Wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) uległ poprawie i wyniósł 30,5 proc, a ROE wyniosło 19 proc. Wskaźnik kosztów ryzyka osiągnął poziom 39 pb, a NPL uplasował się na poziomie 3,54 proc. Grupa PKO Banku Polskiego rozwijała nowe produkty takie jak: cyfrowa hipoteka czy ubezpieczenia na życie oraz notowała solidne wzrosty w segmencie detalicznym m.in. w zakresie kredytów i funduszy inwestycyjnych oraz kredytów konsumpcyjnych.
- Maksymalnie wykorzystujemy sprzyjające warunki rynkowe, co widać w bardzo dobrych wynikach biznesowych i finansowych za pierwsze półrocze. Wzrost sprzedaży kredytów detalicznych o 14% r/r, funduszy inwestycyjnych +39% r/r oraz nasze inwestycje w nowe produkty dla klientów, takie jak cyfrowa hipoteka, to znakomita baza do dalszego rozwoju. Od samego początku celem nowego zarządu było skoncentrowanie się na perspektywie klienta oraz stopniowe aktywowanie potencjału Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Cieszy mnie również rozwój naszej platformy usług cyfrowych i aplikacji IKO, która jest już teraz kluczowym kanałem dystrybucji usług, nie tylko banku, ale szerzej - całej Grupy Kapitałowej. Przed nami nowa strategia i kolejne ambitne cele do osiągnięcia, a bardzo dobre wyniki z pierwszej połowy 2024 roku są dobrym prognostykiem na przyszłość
– podkreślił Szymon Midera, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wzrosła na koniec pierwszego półrocza 2024 r. do 507 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego wyniósł 4,4 mld zł. Liczba klientów przekroczyła 12 milionów. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,1 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.