2020.04.16
Klienci PKO Banku Polskiego mogą skorzystać z Funduszu Gwarancji Płynnościowych, utworzonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego na pomoc dla średnich i dużych firm dotkniętych skutkami pandemii COVID-19. Dzięki umowie o współpracy z BGK, PKO Bank Polski udostępni gwarancje o łącznej wartości 18 mld zł – to najwięcej spośród wszystkich banków. Gwarancja pokrywa do 80% kwoty kredytu obrotowego, a maksymalna kwota finansowania dla jednego przedsiębiorstwa objętego gwarancją wynosi 250 mln zł.
- Staramy się poszukiwać i wdrażać rozwiązania, które ułatwią naszym klientom funkcjonowanie w tym trudnym dla wszystkich czasie. Część proponowanych działań wynika ze zmian w aktualnej ofercie banku, część to efekt realizacji rozwiązań przygotowanych przez rząd. Mamy nadzieję, że wszystkie razem będą dobrą odpowiedzią na oczekiwania klientów w czasie pandemii.
– mówi Jakub Papierski, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,03 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 348 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2019 r. miała 4,2 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.