2019.12.11
PKO Bank Polski jest fundatorem zakupu unikatowej kolekcji uzbrojenia, umundurowania i wyposażenia używanego przez żołnierzy Wojska Polskiego w okresie 20-lecia międzywojennego i Wojny Obronnej 1939 r. Wśród eksponatów znalazły się m.in. łuska od armaty kal. 150 mm z niemieckiego pancernika Schleswig-Holstein i wojskowy rower produkowany przez radomską Fabrykę Broni „Łucznik”. Nieprezentowane dotychczas eksponaty można oglądać na wystawie „Bronili Niepodległej” w Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie do 30 września 2020 roku.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W III kwartale 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,23 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 342 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec III kwartału 2019 r. miała 4 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jestnajbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.