Od 19 stycznia posiadacze kart kredytowych Inteligo, płacąc za zakupy w sklepach internetowych przy wykorzystaniu usługi „Płacę z Inteligo” mogą wskazać kartę kredytową jako źródło pieniądza dla dokonywanej transakcji.
Karty kredytowe Inteligo zostały włączone do internetowych płatności bezpośrednich „Płacę z Inteligo”
Klienci PKO preferują płatności pay-by-link w transakcjach internetowych.
– Nowa usługa polega na pełnej integracji zakupu dokonanego w sklepie internetowym z rachunkiem karty kredytowej. Nie wymaga aktywacji i jest dostępna dla wszystkich klientów posiadających karty kredytowe Inteligo. Podczas zakupów w internecie, od teraz można wybrać z rozwijanej listy - obok konta osobistego - również rachunek karty kredytowej, z którego zostanie uregulowana płatność – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego PKO Banku Polskiego. Transakcja wykonana tą metodą zostanie rozliczona na rachunku karty kredytowej jako operacja bezgotówkowa. Wszystkie transakcje realizowane kartami kredytowymi Inteligo, w tym dokonane usługą ”Płacę z Inteligo” mogą korzystać z nieoprocentowanego kredytu, nawet do 55 dni.
Nowa usługa zalicza się do metody płacenia określanej mianem pay-by-link, polegającej na bezpośrednim połączeniu w trakcie płacenia za zakup w internecie z serwisem banku i zatwierdzeniu zapłaty bezpośrednio z wybranego rachunku bankowego. Warto zauważyć, że w Polsce płatności pay-by-link dominują w stosunku do płatności kartami w internecie – zarówno jeśli chodzi o wartość ogółu transakcji, jak i ich ilość. Ma tu znaczenie wygoda klienta – korzystając z pay-by-link przy płatności w internecie posiadacz karty nie musi przepisywać za każdym razem jej danych (numeru karty, kodu CVV etc.). Ogólnie PKO Bank Polski odnotowuje wśród liczby płatności internetowych swoich klientów kilkakrotnie więcej transakcji typu pay-by-link aniżeli kartowych. W 2016 roku suma wydatków klientów PKO Banku Polskiego w internecie autoryzowanych za pomocą kart płatniczych, pay-by-linków oraz IKO wyniosła ponad 6,2 miliardów złotych.
Rozwój kanałów internetowego i mobilnego wpisuje się w nową strategię PKO Banku Polskiego na lata 2016-2020, m.in. poprzez wzbogacanie dostępnych funkcji oraz rozszerzanie oferty usług dostępnych zdalnie. Posiadacze kart kredytowych Inteligo jako pierwsi mogą korzystać w nowej formy płatności w internecie. Już nie długo usługa pay-by-link dla płatności internetowych realizowanych pozostałymi kartami kredytowymi PKO Banku Polskiego zostanie uruchomiona w opcji „Płacę z iPKO”.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W pierwszych trzech kwartałach 2016 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,3 mld zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 275,6 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,3 proc.) oraz kredytów (17,6 proc.), w tym także w kredytach hipotecznych, spośród których co trzeci udzielany jest przez PKO Bank Polski oraz przez PKO Bank Hipoteczny. Posiadając 7,5 mln kart płatniczych, Bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 21 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad milion aktywacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Dzięki przejęciu Raiffeisen-Leasing Polska, Grupa Kapitałowa stała się z kolei liderem rynku leasingu, z udziałem na poziomie 13 proc. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką finansową w rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. W 2016 roku, należący do Financial Times miesięcznik The Banker, po raz trzeci uhonorował PKO Bank Polski nagrodą „Bank of the Year in Poland”.
Grzegorz Culepa
Grzegorz Culepa
Komunikacja oferty bankowości detalicznej, inwestycyjnej i dla firm
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".