Poczta Polska, PKO Bank Polski i KIR podpisały list intencyjny, dotyczący współpracy nad nowym rozwiązaniem – usługą e-Doręczeń, która będzie dostępna bezpośrednio z poziomu bankowego serwisu internetowego. Dzięki temu rozwiązaniu klienci banku będą mogli odbierać urzędową korespondencję elektronicznie – wygodnie, szybko i bezpiecznie. Wspólne działania mają ułatwić korzystanie z e-Doręczeń, wzmocnić zaufanie obywateli do usług cyfrowych, a także przyczynić się do zwiększenia dostępności komunikacji elektronicznej w kontaktach pomiędzy urzędami i instytucjami a obywatelami.
– Współpraca Poczty Polskiej z PKO Bankiem Polskim i KIR to kolejny element procesu cyfrowej transformacji naszej spółki. Chcemy nie tylko wyznaczać nowe standardy, ale też poprawiać dotychczasowe metody działania. Wspólnie z naszymi partnerami możemy nie tylko stworzyć usługę dopasowaną do aktualnych potrzeb klienta, ale też wzmocnić zaufanie społeczne do usług cyfrowych i ułatwić do nich dostęp
– mówi Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej.
– Podpisanie listu intencyjnego dotyczącego wdrożenia e-Doręczeń to dla nas naturalny krok w rozwoju zaufanych i bezpiecznych usług cyfrowych. Cieszymy się, że PKO Bank Polski jest częścią tej cyfrowej ewolucji, dostarczając klientom dostęp do usług publicznych i komercyjnych za pośrednictwem sprawdzonej i bezpiecznej infrastruktury bankowości elektronicznej. Naszą ambicją jest stworzenie ekosystemów, w których klient największego polskiego banku zostanie kompleksowo, bezpiecznie i wygodnie obsłużony - również w zakresie coraz bardziej rozwijanych usług publicznych. Wierzymy, że ta inicjatywa łączy cyfrowe państwo z codziennym życiem obywateli i sprawia, że korzystanie z e-Administracji staje się prostsze, bezpieczniejsze i bardziej dostępne
– podkreśla Szymon Midera, prezes PKO Banku Polskiego.
– Dzisiejsze tempo rozwoju technologii wymaga sprawnego udostępniania usług, którym użytkownicy mogą zaufać. Dlatego nowe projekty warto od początku budować w standardzie pozwalającym na integrację różnych podmiotów, z myślą o ich stopniowym upowszechnianiu na rynku. Za szczególnie ważne uznajemy te inicjatywy, które tworzą realną korzyść dla użytkowników – a projekt usługi e-Doręczenia, realizowany z Pocztą Polską i PKO Bankiem Polskim, ma właśnie taką jakość
– mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR.
PKO Bank Polski jest największym bankiem w kraju, instytucją z ponad 100-letnią tradycją. Dostarczamy usługi finansowe dla ponad 12 milionów klientów indywidualnych, firmowych, korporacyjnych i samorządowych. Dzięki aplikacji IKO jesteśmy najbardziej mobilnym bankiem w kraju. Co sekundę rozliczamy w niej ponad 30 transakcji. Każdego dnia rozliczamy około miliona przelewów przychodzących i wychodzących. Jesteśmy w 314 powiatach, a 75 proc. Polaków ma do nas mniej niż 5 km z domu. Ekspansję międzynarodową naszych klientów wspierają oddziały korporacyjne banku w Niemczech, Czechach, Słowacji i Rumunii. Za pośrednictwem Fundacji, inicjujemy i realizujemy projekty społeczne. Jesteśmy także zaangażowani we wsparcie kultury i sportu. Nasza Grupa Kapitałowa dostarcza najbardziej kompleksową ofertę usług finansowych w Polsce. W jej skład wchodzą m.in. spółki działające w branży leasingowej, ubezpieczeniowej, oszczędności emerytalnych, funduszy inwestycyjnych i faktoringu. Kapitalizacja giełdowa PKO Banku Polskiego na koniec 2024 roku wyniosła 74,7 mld zł. #nr 1 i kropka
Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Spółka dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.
KIR został powołany w 1991 r. w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Pełni także funkcję technologicznego integratora rozwiązań wspierających budowę cyfrowej gospodarki. Tworzy rozwiązania z zakresu bezpiecznej wymiany informacji oraz otwartej bankowości, nowoczesne narzędzia z zakresu identyfikacji elektronicznej oraz usług zaufania: zdalne potwierdzanie tożsamości – mojeID oraz kwalifikowany podpis elektroniczny w wersji mobilnej – mSzafir. Wykorzystuje zaawansowane narzędzia kryptograficzne, algorytmy big data i rozwiązania chmurowe. Dostarcza usługę Trwały Nośnik opartą na technologii blockchain i macierzy WORM. Wykorzystując najnowsze technologie firma projektuje i dostarcza rozwiązania, które skutecznie pomagają partnerom biznesowym w uwalnianiu potencjału ich projektów i wdrażaniu innowacji. KIR wspiera digitalizację gospodarki, dbając o jakość, niezawodność i bezpieczeństwo usług cyfrowych.