PKO Bank Polski, we współpracy z miastem i Zarządem Transportu Miejskiego, od 25 marca wprowadza do oferty Warszawską Kartę Płatniczą. Z karty debetowej, na której można kodować imienne bilety długookresowe, mogą korzystać klienci banku.
PKO Bank Polski, we współpracy z miastem i Zarządem Transportu Miejskiego, od 25 marca wprowadza do oferty Warszawską Kartę Płatniczą. Z karty debetowej, na której można kodować imienne bilety długookresowe, mogą korzystać klienci Banku.
– PKO Bank Polski nieustająco zmienia swoją ofertę, poszukując dla klientów nowoczesnych rozwiązań. Konsekwentnie rozwijamy bankowość mobilną, czego efektem jest m.in. utworzenie Polskiego Standardu Płatności. Zmieniamy i rozwijamy bankowość elektroniczną tak, aby coraz więcej czynności klienci mogli dokonywać bez konieczności wizyty w oddziale. Przykładem jest również Warszawska Karta Płatnicza – połączenie karty do konta i miejskiej, którą od dziś oferujemy klientom - mówi Jacek Obłękowski, wiceprezes PKO Banku Polskiego odpowiedzialny za obszar bankowości detalicznej.
- Stawiamy na prostotę i wygodę użytkowania.Rozszerzenie funkcjonalności karty płatniczej i możliwość kodowania na niej imiennych biletów długookresowych znacznie usprawni korzystanie z komunikacji miejskiej. Pasażerowie i klienci banku już nie będą musieli nosić ze sobą dwóch kart – od 25 marca wystarczy im tylko jedna. Ponadto część osób, które skorzystają z tej oferty będzie mogło liczyć na zwrot kosztów zakupu jednego biletu okresowego – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Kartę może otrzymać każdy, kto otworzy lub ma już konto osobiste w PKO. Może też trafić do osoby wskazanej przez posiadacza konta, która ukończyła 13 lat. Za wydanie karty Bank nie pobiera opłat. Opłaty miesięczne lub roczne oraz warunki zwolnienia z nich pozostają takie same, jak dla standardowych kart.
Podczas wgrywania na kartę biletu komunikacji miejskiej w biletomacie będzie można jednocześnie za niego zapłacić. Przy użyciu jednego plastiku z wgranym biletem możemy podróżować komunikacją miejską w Warszawie, płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych w kraju i zagranicą, w tym również zbliżeniowo oraz w internecie, a jeśli poruszamy się samochodem - zapłacić za parkowanie w parkometrach z logo Visa.
Pierwsze 50 tys. osób, których karty zostaną wydane od 1 kwietnia do 30 września br., będzie mogło otrzymać zwrot kosztów jednego biletu okresowego. Zwrot będzie następował w równych częściach przez kolejne 12 miesięcy, pod warunkiem że:
- bilet zostanie wgrany w ciągu 30 dni od wydania karty,
- posiadacz karty przez 12 miesięcy będzie opłacał nią zakupy za minimum 300 zł miesięcznie, a młody klient (właściciel PKO Konta Pierwszego oraz Superkonta Graffiti) będzie wykonywał co najmniej jedną transakcję bezgotówkową kartą na dowolną kwotę w miesiącu.
Na karcie będzie można zakodować imienne bilety długookresowe 30- i 90-dniowe, normalne i ulgowe, ważne w pierwszej, drugiej lub pierwszej i drugiej strefie biletowej. Obecnie bilety długookresowe można kupić i zakodować w ponad 3,3 tys. punktów na terenie Warszawy (biletomatach stacjonarnych, automatach biletowych w autobusach MZA, Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, urzędach pocztowych i kioskach).
Wnioski o Kartę są przyjmowane w każdym oddziale Banku. Na Warszawskiej Karcie Płatniczej, tak samo jak na warszawskiej karcie miejskiej, zostanie umieszczone zdjęcie właściciela. Klient, składając wniosek, może dostarczyć własne zdjęcie w wersji papierowej lub umówić się na przesłanie wersji elektronicznej. W wybranych placówkach w Warszawie będzie możliwość zrobienia fotografii na miejscu: w oddziale przy ul. Sienkiewicza 12/14; przy ul. Marszałkowskiej 100/102; przy ul. Puławskiej 15 i na pl. Bankowym 2.
Warszawa jest pierwszym miastem, w którym bank wprowadził takie rozwiązanie. Nie jest to natomiast pierwszy projekt realizowany przez Bank wspólnie z władzami samorządowymi. We Wrocławiu, Szczecinie i Stargardzie Szczecińskim w centrach obsługi mieszkańców działa obecnie pięć opłatomatów. Są to urządzenia samoobsługowe, dzięki którym mieszkańcy mogą dokonać płatności na rzecz miasta używając karty płatniczej czy IKO, czyli mobilnej aplikacji PKO Banku Polskiego.
Komentarz wideo eksperta PKO Banku Polskiego
Jak wgrać bilet na Warszawską Kartę Płatniczą i jednocześnie za niego tą kartą zapłacić - zobacz instrukcję
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto w 2014 roku wyniósł 3 254,1 mln zł. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznaną przez miesięcznik „The Banker” należący do „Financial Times”. Doceniono ponadprzeciętne wyniki finansowe, zwiększenie udziałów rynkowych oraz wzmocnienie pozycji lidera polskiej bankowości. PKO Bank Polski zajął pierwsze miejsce w rankingu Najlepszy Bank dla Firm miesięcznika „Forbes”, uzyskując sześć gwiazdek w ogólnej klasyfikacji. Bank uplasował się także w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz siódmy zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Bank kolejny rok z rzędu zwyciężył w rankingu 50 największych banków w Polsce miesięcznika finansowego „Bank”. W tegorocznej edycji rankingu zwyciężył w kategorii Banki finansujące nieruchomości, a wśród banków oferujących kredyty konsumenckie Consumer finance zajął 3. miejsce. W XII edycji konkursu Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2013 „Gazety Bankowej” PKO Bank Polski otrzymał nagrodę w kategorii Bankowość elektroniczna i e-finanse, którą kapituła konkursu przyznała PKO Bankowi Polskiemu za wdrożenie aplikacji IKO. Bank wygrał również w kategorii Systemy back office za wdrożenie Centrum Innowacji. O tytuł Lidera walczyło kilkanaście instytucji finansowych, przede wszystkim z sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Kapituła Konkursu VIII Kongresu Gospodarki Elektronicznej nagrodziła PKO Junior w kategorii Projekt Roku. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2014 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,6 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategoriach Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju. PKO Bank Polski jest także laureatem plebiscytu Złoty Bankier 2013 w kategorii Najlepszy kredyt hipoteczny i Innowacja Finansowa za aplikację IKO.
Grzegorz Culepa
Grzegorz Culepa
Komunikacja oferty bankowości detalicznej, inwestycyjnej i dla firm
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".