Sprzedaż sztabek złota w oddziałach PKO Banku Polskiego
2014.10.30
W niemal 1200 oddziałach PKO Banku Polskiego można od 1 października br. nabywać sztabki złota Mennicy Polskiej. W ciągu niespełna miesiąca Bank sprzedał złoto o wartości ponad 500 tysięcy złotych. Najczęściej kupowano sztabki o gramaturze 1 g.
Zakup złota jest możliwy we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego. Złoto sprzedawane jest po cenach określonych przez Mennicę Polską i nie wiąże się dla klienta z żadnymi dodatkowymi opłatami. W ofercie znajdują się sztabki najczystszej próby Au 999,9, a autentyczność pochodzenia złota potwierdza znak Mennicy Polskiej wytłoczony na sztabce. Wśród dostępnych rozmiarów znaleźć można sztabki o gramaturze: 1 g, 5 g, 10 g, 20 g, 31,1 g, 50 g oraz 100 g, jak również o znacznie większej: 250 g, 500 g i największej 1000 g. Wszystkie sztabki oznaczone są gramaturą i zawartością złota. Sztabki o gramaturze od 100 g do 1000 g otrzymuje się z certyfikatem zawierającym specyfikację – gramaturę, zawartość złota oraz unikalny numer zgodny z numerem wytłoczonym na sztabce.
- Inwestycja w złoto jest jedną z najbezpieczniejszych wieloletnich lokat kapitału, a dodatkowo pozwala na dywersyfikację portfela inwestycyjnego. Złoto inwestycyjne jest zwolnione z podatku VAT, więc można traktować je jako walutę, a nie surowiec i w ten sposób inwestować środki w horyzoncie długoterminowym. Pierwszy miesiąc sprzedaży złota w oddziałach PKO pokazał, że zainteresowanie tą formą inwestycji jest spore – mówi Piotr Helbich, Dyrektor Biura Kart i Płatności w PKO Banku Polskim.
Złoto w oddziale może kupić każda osoba dorosła, nie musi być klientem PKO Banku Polskiego, nie musi też posiadać konta osobistego.
Sztabki o mniejszych gramaturach można zamówić i odebrać w oddziałach, gdy zostaną już dostarczone. Można również zapłacić za dostarczenie sztabek pod wskazany adres ubezpieczoną przesyłką realizowaną przez firmę kurierską. Sztabki 250 g oraz 500 g mogą być odebrane osobiście z magazynu Mennicy Polskiej lub wysłane przesyłką kurierską, natomiast sztabkę o gramaturze 1000 g ze względów bezpieczeństwa można odebrać jedynie z magazynu Mennicy.
W każdej chwili posiadacz złota może sam zadecydować, kiedy wycofać się z inwestycji i zrealizować zysk. Złoto nabyte w PKO Banku Polskim odkupuje Mennica Polska, a cena jest przez nią ustalana na zasadach rynkowych. Jest uzależniona od notowania złota na rynkach światowych i kursu dolara amerykańskiego do złotego i w każdej chwili może się zmienić.
Komentarz wideo eksperta PKO Banku Polskiego
*** PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto po I półroczu 2014 roku wyniósł 1658,1 mln zł. PKO Bank Polski zajął pierwsze miejsce w rankingu Najlepszy Bank dla Firm miesięcznika „Forbes”, uzyskując sześć gwiazdek w ogólnej klasyfikacji. Bank uplasował się także w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz szósty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Bank kolejny rok z rzędu zwyciężył w rankingu 50 największych banków w Polsce „Miesięcznika Finansowego Bank”. W tegorocznej edycji rankingu zwyciężył w kategorii Banki finansujące nieruchomości, a wśród banków oferujących kredyty konsumenckie Consumer finance zajął 3. miejsce. W XII edycji konkursu Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2013 „Gazety Bankowej” PKO Bank Polski SA otrzymał nagrodę w kategorii Bankowość elektroniczna i e-finanse kapituła konkursu przyznała PKO Bankowi Polskiemu za wdrożenie aplikacji IKO. Bank wygrał również w kategorii Systemy back office za wdrożenie Centrum Innowacji. O tytuł Lidera walczyło kilkanaście instytucji finansowych, przede wszystkim z sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Kapituła Konkursu VIII Kongresu Gospodarki Elektronicznej nagrodziła PKO Junior w kategorii Projekt Roku. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2013 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,7 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju. PKO Bank Polski jest także laureatem plebiscytu Złoty Bankier 2013 w kategorii Najlepszy kredyt hipoteczny i Innowacja Finansowa za aplikację IKO.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".