Tytuł „Dobroczyńcy Roku” w XIV edycji konkursu organizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce otrzymał PKO Bank Polski oraz Inteligo Financial Services. ...
Tytuł „Dobroczyńcy Roku” w XIV edycji konkursu organizowanego przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce otrzymał PKO Bank Polski oraz Inteligo Financial Services.
Podczas uroczystej gali 23 maja br. statuetkę „Dobroczyńca Roku 2010” odebrała prezes Fundacji PKO Banku Polskiego:
- Nasza Fundacja działa pod hasłem „Dobro procentuje”. Rzeczywiście procentuje - zarówno szczęściem wyleczonych ludzi, jak i uznaniem dla darczyńców – mówi Urszula Kontowska.
Akademia Rozwoju Filantropii promuje społeczne zaangażowanie firm w Polsce. Bank otrzymał nagrodę w kategorii „Współpraca firmy z organizacją pozarządową. Duża firma”, na podstawie wskazań internautów w głosowaniu na stronie internetowej organizatora. Uznano, że działania PKO Banku Polskiego i jego spółki zależnej IFS na rzecz Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi zainicjowane w roku 2002 i kontynuowane do dzisiaj zasługują na wyróżnienie. W ciągu tych lat Fundacja otrzymała w sumie 15 mln zł – zarówno w postaci darowizn, jak i z kwot wynikających z rezygnacji Banku z części przychodu od transakcji płatniczych dokonywanych kartami Inteligo Visa Electron z Sercem.
Dzięki wsparciu na rzecz Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi udało się skonstruować m.in. nowy typ pozaustrojowego sztucznego serca oraz sterownika nowej generacji. Te urządzenia, stosowane razem jako system „Religa Ext", już w tym roku zostały eksperymentalnie użyte w polskich klinikach. Środki uzyskane od darczyńców pozwalają również na kontynuowanie rozpoczętych w 2008 roku prac nad protezą serca dla dzieci pod nazwą „Religa PED”.
PKO Bank Polski przekazuje rocznie na cele charytatywne około 4,5 mln złotych, co pozwala realizować ponad 1 tys. projektów prospołecznych z zakresu: edukacji, sportu, kultury i ochrony dziedzictwa narodowego oraz tzw. sponsoringu społecznego.
Dla PKO Banku Polskiego i IFS to już trzeci tytuł „Dobroczyńca Roku” za współpracę z Fundacją Rozwoju Kardiochirurgii. Poprzednie przyznano za rok 2004 i 2007. Tytuł „Dobroczyńcy Roku 2004” otrzymał także Regionalny Oddział Detaliczny PKO Banku Polskiego w Bydgoszczy za uratowanie unikatowego dziewiętnastowiecznego zabytku architektury parkowej w Toruniu.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 851 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".