Szkolne Kasy Oszczędności pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej
2011.02.28
Materiały dydaktyczne SKO zostały objęte honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej. To kolejny krok rozpoczętej przez PKO Bank Polski w 2010 r. rewitalizacji programu. ...
Materiały dydaktyczne SKO zostały objęte honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej. To kolejny krok rozpoczętej przez PKO Bank Polski w 2010 r. rewitalizacji programu.
Wszystkie z ponad 1800 szkół z całej Polski, które biorą udział w programie SKO, otrzymały na przełomie października i listopada ubiegłego roku specjalne pakiety edukacyjne. Znalazły się w nich szczegółowe scenariusze lekcji poświęcone oszczędzaniu oraz roli pieniądza we współczesnym świecie, wraz z planszami oraz kartami „wiedzy”. Materiały zostały przygotowane przez specjalistów we współpracy z doradcami metodycznymi. Scenariusze lekcji pomagają nauczycielom w prowadzeniu zajęć na temat finansów.
– Czym jest pieniądz? Skąd się bierze? Co to jest bank? Dlaczego warto oszczędzać? Wielu odpowiedź na te pytania sprawia sporą trudność. Dlatego PKO Bank Polski od dziesięcioleci edukuje w tym zakresie najmłodszych poprzez program Szkolnych Kas Oszczędności – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Biura Innowacji PKO Banku Polskiego.
Ministerstwo Edukacji Narodowej wysoko oceniło wartość merytoryczną scenariuszy lekcji i zdecydowało się objąć projekt honorowym patronatem. Uznanie zyskała ciekawa forma i dostosowanie prezentowanych informacji do poziomu wiedzy uczniów, a także cel programu, jakim jest nauka podstaw finansów przez dzieci i młodzież.
Materiały dydaktyczne w wersji elektronicznej są udostępnione pod adresem http://www.pkobp.pl/sko. Obok scenariuszy lekcji pakiety edukacyjne zawierają gadżety rozbudzające w najmłodszych zainteresowanie światem ekonomii. Są to m.in. papierowe wzory karty PKO BP Visa z quizami o oszczędzaniu, linijki z kalkulatorami, tabliczki mnożenia, itp.
– Uważamy, że działania edukacyjne prowadzone przez PKO Bank Polski w ramach Szkolnych Kas Oszczędności to cenna inicjatywa. Z przyjemnością włączyliśmy się w to przedsięwzięcie, pomagając m.in. w opracowaniu materiałów dydaktycznych tłumaczących młodym ludziom, jak rozsądnie i bezpiecznie posługiwać się kartami płatniczymi – mówi Małgorzata O’Shaughnessy, wiceprezes Visa Europe, dyrektor generalna odpowiedzialna za Czechy, Polskę i Słowację.
PKO Bank Polski w ramach Szkolnych Kas Oszczędności od ponad 75 lat prowadzi kompleksowy program edukacji finansowej młodego pokolenia. Jego zaletą jest nie tylko teoretyczna, ale również praktyczna nauka oszczędzania najmłodszych, którzy do 13 roku życia nie mogą posiadać własnego konta bankowego. Z tego względu SKO to jeden z ważniejszych sposobów na podniesienie poziomu edukacji finansowej polskiego społeczeństwa. Działalność Szkolnych Kas oparta jest przede wszystkim na zaangażowaniu środowisk szkolnych. Nauczyciele prowadzą liczne zajęcia przybliżające uczniom świat finansów, organizują różnego rodzaju akcje i konkursy uczące przedsiębiorczości, dbałości o środowisko naturalne, czy zaangażowania w działalność charytatywną.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Po 3. kwartale 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 2,5 mld zł, co stanowiło blisko 29 proc. zysku polskiego sektora bankowego w tym okresie. Z 28-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez porównywarkę finansową Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, a także zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” oraz posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na miliard dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".