PKO Bank Polski od lat uczy dzieci oszczędzania w Szkolnych Kasach Oszczędności. Na przełomie roku Bank zaprosił najmłodszych do udziału w programie edukacyjnym, który przez zabawę wprowadza w świat finansów. ...
PKO Bank Polski od lat uczy dzieci oszczędzania w Szkolnych Kasach Oszczędności. Na przełomie roku Bank zaprosił najmłodszych do udziału w programie edukacyjnym, który przez zabawę wprowadza w świat finansów.
W 2010 roku PKO Bank Polski rozpoczął rewitalizację Szkolnych Kas Oszczędności. Podstawą bankowego programu edukacyjnego jest właśnie idea SKO. Idea, wokół której koncentrują się działania służące rozwijaniu wśród najmłodszych wiedzy dotyczącej oszczędzania nie tylko pieniędzy.
„SKO - słuchaj, kalkuluj, oszczędzaj” – pod takim hasłem w grudniu 2010 roku na antenie Programu I Polskiego Radia w paśmie Radio Dzieciom wyemitowano pilotażowe audycje edukacyjne PKO Banku Polskiego. Ich fragmenty dostępne są na stronie internetowej. Kolejnych będzie można słuchać od marca br.
Natomiast w styczniu br. ukazał się „Brawo Bank” - pierwszy numer poradnika ekonomicznego skierowanego do dzieci w wieku od 6 do 10 lat. Jest on dodatkiem do magazynu „Poradnik Bankowy”, kwartalnika klientów PKO Banku Polskiego. Wydawnictwa dostępne są w placówkach Banku oraz na stronie internetowej.
Zarówno audycje radiowe, jak i nowy magazyn, mają za zadanie bawiąc uczyć. Przekazywane w nich treści są spójne z działaniami edukacyjnymi podejmowanymi w ramach Szkolnych Kas Oszczędności. Przewodnikami najmłodszych po zawiłym świecie finansów są bankowi bohaterowie, stworzeni specjalnie na potrzeby programu edukacyjnego: Kasia, Bankus i Detektyw Oszczędek. Pomagają oni dzieciom w poznawaniu podstawowych pojęć ekonomicznych oraz zagadnień dotyczących rozsądnego dysponowania pieniędzmi, zasobami i surowcami (takimi jak woda, energia, produkty spożywcze). Radzą też, w jaki sposób mnożyć oszczędności. Pomocne w tym są zagadki, rebusy i gry. W pierwszym wydaniu „Brawo Banku” ogłoszony został rysunkowy konkurs-zabawa „Moja Karta” na zaprojektowanie własnej karty płatniczej. Autorzy najbardziej pomysłowych prac zostaną nagrodzeni.
W funkcjonowanie PKO Banku Polskiego wpisane są działania charytatywne i społeczne. Bank jest autorem programów wsparcia finansowego dla najmłodszych, organizatorem inicjatyw służących wyrównywaniu szans dzieci szczególnie pokrzywdzonych przez los, świadczy również pomoc socjalną potrzebującym. Między innymi w grudniu ubiegłego roku przeprowadził cykl Integracyjnych Spotkań Mikołajowych dla podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz dzieci swoich pracowników. Wspólnie z Fundacją PKO Banku Polskiego zorganizował też zbiórkę książek dla dzieci z ośrodka opiekuńczo-wychowawczego w Płocku, jednego z domów dziecka w Poznaniu oraz dla małych pacjentów ze szpitala w Olsztynie.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Po 3. kwartale 2010 roku osiągnął zysk netto w wysokości 2,5 mld zł, co stanowiło blisko 29 proc. zysku polskiego sektora bankowego w tym okresie. Z 28-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez porównywarkę finansową Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, a także zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” oraz posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na miliard dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".