PKO Bank Polski wspiera maraton im. M. Frankiewicza w Poznaniu
2010.10.08
Już w niedzielę w Poznaniu wystartuje największy polski bieg uliczny – Maraton im. Macieja Frankiewicza. PKO Bank Polski jest jego głównym sponsorem. ...
Już w niedzielę w Poznaniu wystartuje największy polski bieg uliczny – Maraton im. Macieja Frankiewicza. PKO Bank Polski jest jego głównym sponsorem.
Od przeszło 100 lat na ulicach największych miast świata organizowane są biegi uliczne na dystansie maratońskim. W przeciwieństwie do igrzysk olimpijskich i mistrzostw świata, udział w nich może wziąć każdy. PKO Bank Polski został głównym sponsorem kolejnego już – po Biegu Powstania Warszawskiego i Biegu Niepodległości – maratonu im. Macieja Frankiewicza.
– Wspieramy wydarzenia, które pozwalają łączyć ducha sportowej rywalizacji z pasją i wytrwałością w dążeniu do celu, czyli wartościami, z którymi PKO Bank Polski się identyfikuje, będąc największym i jednym z najstarszych polskich banków – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Poznań Maraton - odbywający się od ponad 10 lat w stolicy Wielkopolski - to najliczniejszy polski bieg uliczny na dystansie 42,195 km. W zeszłym roku wzięło w nim udział 4607 uczestników z ponad 42 krajów świata, co dało biegowi 1. miejsce wśród największych polskich maratonów i 70. lokatę w światowym rankingu (za nim m.in. Praga, Budapeszt, Helsinki i Ateny).
Jedenasta edycja biegu już w niedzielę, 10 października. Organizatorzy przygotowują się na kolejny rekord frekwencji. Na starcie nie zabraknie również przedstawicieli PKO Banku Polskiego. Zawodnicy spod znaku skarbonki od lat licznie biorą udział w różnych maratonach, m.in.: warszawskim, krakowskim, w Dębnie, w półmaratonach w Rudawie i Warszawie, maratonach sztafet w Warszawie i w kopalni soli w Bochni; biegach z serii „Zabiegaj o Pamięć”, w skład których wchodzą biegi: Powstania Warszawskiego, Niepodległości i Konstytucji 3 maja. Drużyna PKO Banku Polskiego odnosi w nich znaczące sukcesy:
- 1. miejsce w maratonie sztafet Ekiden w kategorii firmy,
- 1. miejsce w sztafecie 4x1400 w Ekidenie,
- 3. miejsce w sztafecie 5x5 w kategorii firm przy Półmaratonie Warszawskim.
Od 2009 roku Maraton nosi imię Macieja Frankiewicza – przedwcześnie zmarłego wiceprezydenta Poznania, który w stanie wojennym był znanym działaczem podziemia w Poznaniu, członkiem Solidarności Walczącej. Jako wiceprezydent angażował się w życie sportowe, nie tylko jako urzędnik, ale także jako kibic i sportowiec. To między innymi jemu przypisuje się przyznanie Poznaniowi prawa do organizacji EURO 2012. Frankiewicz współtworzył coroczny maraton, czynnie w nim uczestnicząc – zawsze w koszulce z numerem startowym „2”.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego pod względem wyników finansowych. Po 1. półroczu 2010 roku osiągnął najwyższy w branży zysk netto w wysokości 1,6 mld zł. Z 28-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów, oferując oprócz tradycyjnych hipotek komercyjnych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest wielokrotnie nagradzany w wielu prestiżowych rankingach. Według niezależnych doradców finansowych Open Finance zajął 1. miejsce w ocenie jakościowej kredytów złotowych i w euro. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez porównywarkę finansową Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, a także zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” oraz posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi”. Według najnowszych analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu Top Marka według magazynu „Press”. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym – specjaliści z magazynu „The Banker" wycenili jej wartość na miliard dolarów.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".