2025.01.17
Współczesne analizy pokazują, że dla pracowników znaczenie mają dziś m.in. inni współpracownicy, benefity (ważne nawet dla 80 proc.) i bezpieczeństwo zatrudnienia (istotne dla około 40 proc. zatrudnionych). PKO Bank Polski w tej edycji badania Top Employers Institute awansował do prestiżowego grona dziesięciu firm z najwyższym wynikiem, wyróżniających się działaniami dotyczącymi środowiska pracy i kultury organizacyjnej, budowania pozytywnych doświadczeń pracowników, rozwoju talentów i dialogu z pracownikami.
- Według badań, pracownicy, którzy czują się bezpiecznie, są prawie trzy razy szczęśliwsi i mają ponad trzykrotnie większe szanse wykorzystania swojego potencjału w pracy. Dlatego wspieramy talenty, promujemy inkluzywność i różnorodność, upraszczamy naszą komunikację oraz procesy, by tworzyć przestrzeń do efektywnego działania. Stawiamy na inicjatywę i eksperymentowanie przyśpieszając realizację celów strategicznych. Certyfikat Top Employer świadczy o naszym aktywnym dialogu z pracownikami i budowaniu lepszego środowiska pracy poprzez wdrażanie nowoczesnych standardów zarządzania zasobami ludzkimi i praktyk HR. Tworzymy miejsce pracy, w którym po prostu warto być
– mówi Aleksandra Szymczyk, dyrektor Pionu Relacji z Pracownikami PKO Banku Polskiego.
- W czasach ciągłych zmian – w których technologiczne, gospodarcze i społeczne transformacje są wszechobecne – wyjątkowe momenty ujawniają to, co najlepsze w ludziach i organizacjach. Tegoroczna edycja programu Top Employers pokazała tę siłę, a certyfikowani Top Employers 2025 wykazali się wyjątkowym zaangażowaniem w dobro swoich pracowników na całym świecie. Ich nieustanna dbałość o praktyki związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim wyróżnia ich jako ekskluzywną grupę, która sięgnęła po globalną certyfikację w ramach Programu Top Employers. Z dumą wyróżniamy te firmy i ich osiągnięcia w 2025 roku
– dodaje David Plink, CEO Top Employers Institute.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na koniec września 2024 r. zwiększyła się do 512 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł. Liczba klientów wzrosła do 12,1 miliona. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,3 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.