Karty w formie cyfrowej są teraz dostępne dla klientów indywidualnych, którzy używają kart debetowych i kredytowych PKO Banku Polskiego z logo organizacji Visa oraz Mastercard. Jednocześnie, tak jak dotychczas, mogą oni korzystać z tradycyjnych, fizycznych kart. Wprowadzenie na karcie cyfrowej zmiennego kodu CVC/CVV zwiększa poziom ochrony i bezpieczeństwa płatności kartą w internecie. PKO Bank Polski jest jednym z nielicznych banków na świecie obsługujących taki zmienny kod bezpieczeństwa w aplikacji. W przyszłości bank da klientom możliwość wyboru: czy chcą korzystać tylko z kart w wersji cyfrowej, czy z obu ich wersji - cyfrowej i fizycznej.
– Klienci PKO Banku Polskiego, korzystający z wydawanej do konta karty debetowej, zyskali właśnie dodatkową możliwość używania jej w wersji cyfrowej w aplikacji IKO i serwisie iPKO. Jednocześnie, tak jak dotychczas, mogą mieć w portfelu tradycyjną kartę w formie fizycznej. W przyszłości klient, który nie chce lub nie potrzebuje fizycznej karty, będzie mógł zdecydować, czy chce też mieć kartę plastikową czy wystarczy mu tylko jej wersja cyfrowa. Jednocześnie w każdej chwili będzie mógł zamówić kartę w formie tradycyjnej. Bank pozostawi tu wybór do decyzji klienta. Udostępniona w marcu tego roku cyfrowa karta kredytowa została dobrze przyjęta przez naszych klientów. Szybko zaczęli oni wykorzystywać zmienny kod CVC/CVV - w październiku prawie 25 proc. płatności internetowych kartami kredytowymi, wymagających podania kodu, realizowane było właśnie z użyciem zmiennego kodu CVC/CVV
– podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wzrosła na koniec pierwszego półrocza 2024 r. do 507 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego wyniósł 4,4 mld zł. Liczba klientów przekroczyła 12 milionów. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,1 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.