2024.10.15
Na podstawie wyników raportu “Digital Banking Maturity 2024” przygotowanego przez Deloitte, PKO Bank Polski został wyróżniony jako jeden z najbardziej zaawansowanych cyfrowo banków na świecie, plasując się w gronie 10% najlepszych globalnych banków w kategorii Global Digital Champion. Bank odebrał tytuł podczas pierwszego dnia 28. Banking & Insurance Forum w Warszawie.
- W PKO Banku Polskim konsekwentnie pracujemy nad nowoczesnymi usługami bankowymi oraz pozabankowymi. Oferujemy nową bankowość, na nowe czasy bo tego dziś oczekują nasi klienci. To wyróżnienie motywuje nas do jeszcze bardziej wytężonej pracy na rzecz rozwoju produktów i usług. To także wyraz uznania dla wielu bankowych zespołów, które te projekty wdrażają. Kilka dni temu zaoferowaliśmy całkowicie cyfrowy proces hipoteczny. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce, które zakłada, że od złożenia wniosku, przez analizę i wydanie decyzji, aż do podpisania umowy kredytowej cały proces może odbyć się zdalnie, bez konieczności osobistej wizyty klienta w oddziale. Chcemy towarzyszyć naszym klientom w codziennym życiu, udostępniając im kolejne cyfrowe rozwiązania i udogodnienia. Naszą ambicją jest być inspiracją dla branży finansowej, tworzenie nowych standardów obsługi klienta i innowacyjności
– powiedział prezes PKO Banku Polskiego Szymon Midera.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wzrosła na koniec pierwszego półrocza 2024 r. do 507 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego wyniósł 4,4 mld zł. Liczba klientów przekroczyła 12 milionów. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,1 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.