Od 30 września PKO Bank Polski udostępnia pierwszy etap całkowicie zdalnego procesu hipotecznego. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce, które zakłada, że od wygenerowania oferty, przez złożenie wniosku, analizę i wydanie decyzji, aż po podpisanie umowy kredytowej – cały proces może odbywać się zdalnie. Na początek o cyfrowy kredyt hipoteczny w serwisie transakcyjnym iPKO mogą wnioskować single z umową o pracę, którzy planują kupić nieruchomość z rynku wtórnego lub remont.
– Chcemy wyznaczać nowe trendy. Dla klienta, który szuka kredytu hipotecznego kluczowy jest czas na podjęcie decyzji i omnikanałowy proces. Cyfrowa hipoteka to odpowiedź na najczęstsze utrudnienia, które pojawiają się w czasie starań o finansowanie nieruchomości. Robimy wszystko, aby proces był jak najmniej uciążliwy i skomplikowany dla klienta. Wszystkie dokumenty będzie można podłączyć do wniosku, a z części świadomie zrezygnowaliśmy
– mówi Mariusz Dymowski, dyrektor Centrum Bankowości Hipotecznej w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wzrosła na koniec pierwszego półrocza 2024 r. do 507 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego wyniósł 4,4 mld zł. Liczba klientów przekroczyła 12 milionów. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,1 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.