2024.10.03
10 mln klientów PKO Banku Polskiego rozmawiało z bankowymi voicebotami już ponad 50 mln razy. Wszystkie te rozmowy, na bankowych infoliniach i z Asystentem głosowym IKO, trwały ponad 700 tys. godzin.
– Voiceboty, czatboty oraz inne sposoby wykorzystania sztucznej inteligencji wpisały się na stałe w DNA PKO Banku Polskiego. Najważniejszym celem użycia tej technologii jest oczywiście maksymalizacja pozytywnych doświadczeń klientów w kontakcie z bankiem. 50 milionów rozmów robi wrażenie i niewątpliwie nas cieszy, ale uważamy, że ta technologia jest gotowa zaoferować nadal dużo więcej korzyści zarówno klientom, jak i bankowi. Dlatego nieustannie rozwijamy boty i uczymy je nowych rzeczy. Celem długofalowym jest, aby klienci mogli załatwić zdalnie i w prosty sposób coraz więcej bankowych spraw
– podkreśla Paweł Wójcik, kierownik zespołu w Biurze Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim.
– Nasze boty są już dzisiaj zaawansowanymi rozwiązaniami, które pozwalają klientom na swobodną komunikację w języku potocznym, dokładnie tak, jak rozmawiają ze znajomymi i rodziną. Technologia ma wspierać klientów w użyciu usług bankowych, pracownikom umożliwić wsparcie klienta w bardziej złożonych sprawach. PKO Bank Polski jest liderem usług bankowych w Polsce, a nowoczesna technologia AI ma potencjał, aby tę pozycję dodatkowo wzmacniać
– dodaje Sławomir Głębocki, kierownik zespołu w Departamencie Rozwoju Aplikacji Sprzedażowych i Wsparcia w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wzrosła na koniec pierwszego półrocza 2024 r. do 507 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego wyniósł 4,4 mld zł. Liczba klientów przekroczyła 12 milionów. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,1 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.