PKO Bank Polski wspiera transformację i umacnia fundamenty do długoterminowego, zrównoważonego wzrostu polskiej gospodarki. Jednym z narzędzi osiągnięcia tego celu jest uplasowana pierwsza zielona emisja (oraz trzecia emisja obligacji typu Senior Non Preferred-SNP) na eurorynku. Łączna wartość środków pozyskanych w emisji wynosi 750 mln euro.
- Umacniamy fundamenty finansowania transformacji w Polsce jako strategiczny partner naszych klientów. Ta pierwsza zielona emisja obligacji wpisuje się w realizację krótko- i długookresowych celów ESG PKO Banku Polskiego związanych z redukcją śladu węglowego. Budujemy zaufanie inwestorów, przeznaczając pozyskane środki na kredyty, które pomagają klientom w podążaniu za wytycznymi dekarbonizacyjnymi
- mówi Krzysztof Dresler, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Opracowaliśmy w Grupie PKO Banku Polskiego Ramy Zielonych Obligacji, tzw. Green Bond Framework, zgodnie z którymi zamierzamy emitować zielone obligacje służące do finansowania korzystnych dla środowiska projektów inwestycyjnych. Działając zgodnie ze standardami Green Bond Principles wyznaczonymi przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Rynku Kapitałowego (ICMA), pozyskaliśmy od firmy Sustainalytics niezależną opinię zewnętrzną (tzw. Second Party Opinion). Środki z każdej emisji zielonych obligacji mogą być wykorzystane do refinansowania istniejących projektów lub finansowania nowych
- mówi Jakub Niesłuchowski, dyrektor Pionu Finansów w PKO Banku Polskim.
- Środki pozyskane z przeprowadzonej emisji zielonych obligacji zostaną przeznaczone na refinansowanie kredytów mieszkaniowych finansujących efektywne energetycznie nieruchomości spełniające kryteria Green Bond Framework. Transakcja pozwoliła bankowi pozyskać inwestorów, którzy włączają do swojego procesu inwestycyjnego aspekt ESG
- mówi Agnieszka Zdziennicka, dyrektor Departamentu Finansów w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wzrosła na koniec pierwszego półrocza 2024 r. do 507 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego wyniósł 4,4 mld zł. Liczba klientów przekroczyła 12 milionów. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,1 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.