2024.08.27
PKO Bank Polski, jako jedyny bank w Europie Środkowo-Wschodniej, uzyskał prestiżowy certyfikat Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS) poświadczający najwyższą klasę procesów operacyjnych w obszarze zakupów. To globalnie rozpoznawalne wyróżnienie przyznano PKO Bankowi Polskiemu już po raz trzeci, co potwierdza, że bank niezmiennie utrzymuje bardzo wysokie standardy zakupowe.
– Już po raz trzeci zyskaliśmy uznanie w procesie certyfikacji CIPS. Udowadnia to nasz profesjonalizm oraz nieustanne dążenie do rozwoju i ulepszania mechanizmów zakupowych. Takie podejście jest kluczowe przy skali działania naszego banku. Rocznie realizujemy niemal 500 postępowań zakupowych w 50 kategoriach – od IT, przez usługi profesjonalne, jak konsulting, marketing czy szkolenia, po zakupy z obszaru bezpieczeństwa. Zarządzamy relacjami nawet z pięcioma tysiącami dostawców. Przekłada się to na znaczącą siłę nabywczą naszego banku, dlatego jakość procesów zakupowych PKO Banku Polskiego odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu sprawnego funkcjonowania całej instytucji. Z tego powodu przykładamy dużą wagę do bezpieczeństwa transakcji. Stale doskonalimy metody pracy z klientami wewnętrznymi czy dostawcami i zależy nam, by zawsze odpowiadały one aktualnym wymaganiom rynku
– mówi Michał Sobolewski, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, nadzorujący Obszar Administracji.
- Przechodząc z sukcesem przez wymagający proces audytu i certyfikacji udowodniliśmy, że spełniamy najwyższe międzynarodowe standardy zakupowe. Jednak nie spoczywamy na lurach. Chcemy utrzymać pozycję w światowej czołówce. Wiemy, że decyzje które podejmujemy w Pionie Zakupów przekładają się nie tylko na koszty prowadzenia działalności, ale również osiągane rezultaty biznesowe, dlatego holistycznie podchodzimy do rozwoju obszaru zakupowego banku. W ostatnim czasie wprowadziliśmy nowe zasady, które ułatwią zarządzanie kosztami przy dokonywaniu zakupów czy weryfikację dostawców m.in. pod względem kryteriów ESG. Obecnie rozwijamy też nowoczesne narzędzie wspierające proces zakupowy
– dodaje Bogdan Artymowicz, dyrektor Pionu Zakupów w PKO Banku Polskim.
-To już trzeci raz, kiedy PKO Bank Polski otrzymał prestiżową Certyfikację brytyjskiego Chartered Institute of Procurement and Supply. Otrzymanie tego certyfikatu nie jest oczywistą sprawą, ponieważ mogą go zdobyć jedynie te zespoły zakupowe, które cechuje wytrwałość i otwartość na zmiany. Poprzez doskonalenie systemu zakupowego, rozwój struktury i wzmocnienie strategicznej roli zakupów Zespół PKO Banku Polskiego potwierdził, że m.in. te cechy są jego atutami. Ze swojej strony oraz w imieniu CIPS serdecznie gratuluję kolejnej certyfikacji i liczę, że spotkamy się ponownie podczas takiej uroczystości
- podsumowuje Wiktor Rak, Dyrektor ds. CIPS i Associate Partner w Profitia Management Consultants.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wzrosła na koniec pierwszego półrocza 2024 r. do 507 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego wyniósł 4,4 mld zł. Liczba klientów przekroczyła 12 milionów. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,1 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.