2024.07.16
Ponad 1,1 mld zł - to wartość samochodów sprzedanych przez Automarket.pl przez 4 lata obecności na rynku. Platforma e-commerce należąca do PKO Leasing obchodzi w lipcu swoje czwarte urodziny, a powodów do świętowania nie brakuje – od początku działalności dzięki niej nabywców znalazło ponad 15 tys. pojazdów. Klienci coraz chętniej kupują samochody online od sprawdzonych, zaufanych sprzedawców – potwierdza to rekordowa, jednorazowa transakcja przeprowadzona przez Automarket.pl na kwotę 1 mln zł.
- Minione cztery lata to czas dynamicznego rozwoju Automarket.pl, platformy, która stała się ważnym graczem na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Cieszymy się z jej sukcesu i widzimy ogromny potencjał dalszego wzrostu, aby osiągnąć pozycję lidera rynku. Jesteśmy wdzięczni pracownikom za włożony wysiłek, a klientom za zaufanie. Działalność Automarket.pl jest ważną częścią Grupy PKO Banku Polskiego, a naszym celem jest zapewnienie klientom kompleksowych rozwiązań finansowych i ekosystemu usług dodatkowych
- powiedział Szymon Midera, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
- Z dumą patrzymy na to, jak platforma rozwija się i dostosowuje do zmieniających się oczekiwań rynku. Przez te cztery lata udało nam się zbudować solidną markę, która jest synonimem nowoczesności i zaufania w zakupach samochodów online. Celem jest kontynuacja tego rozwoju i zaoferowanie klientom kolejnych rozwiązań i usług
- powiedział Tomasz Bogus, Prezes Zarządu PKO Leasing.
- Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, w trakcie tych czterech lat nasza platforma stała się nie tylko istotnym kanałem sprzedażowym samochodów z całej Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, ale także dojrzałym marketplace'em motoryzacyjnym. Umożliwia on dealerom efektywne dotarcie ze swoją ofertą do setek tysięcy klientów poszukujących samochodów. Już teraz większość samochodów finansowanych za pomocą platformy pochodzi od dealerów
- podkreśla Tomasz Otto, dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl, należącej do PKO Leasing.
- Transakcja za niemal milion złotych pokazuje rosnące zaufanie klientów do zakupu samochodów online, ale mamy świadomość, że sprzedaż auta za tak wysoką kwotę nie byłaby możliwa bez sprawnie działającego zespołu sprzedaży zdalnej. Kompetencje w tym obszarze budujemy od początku istnienia Automarketu wspólnie z Masterlease, naszym partnerem z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Mamy przy tym świadomość, jak bardzo ten rodzaj obsługi klienta różni się od kanałów stacjonarnych
- zaznacza Tomasz Otto.
- Nie spoczywamy na laurach i nie zatrzymujemy się. Działamy zgodnie z ustaloną strategią, a naszą aspiracją jest sprzedaż 6 tys. sztuk już w tym roku
- podkreśla Tomasz Otto.
- Uważamy, że synergie będą jednym z głównych lewarów wzrostu Automarketu w przyszłych latach: z jednej strony liczymy na pogłębianie integracji z usługami oferowanymi przez PKO Bank Polski, a z drugiej widzimy wartość w poszerzaniu omnikanałowości. Chcemy odpowiadać na potrzeby także bardziej tradycyjnych klientów, dlatego w tym roku planujemy otwarcie 2 punktów sprzedaży - w Poznaniu i w Warszawie
- mówi Tomasz Otto z Automarket.pl.
Automarket.pl jest platformą internetową, gdzie klienci mogą znaleźć nowy lub używany samochód wraz z gotowym finansowaniem. Na platformie Automarket klienci indywidualni i przedsiębiorcy mogą wybrać samochód spośród ponad 3500 ofert, w kilku opcjach finansowania: leasingu, wynajmie długoterminowym i za gotówkę. W ofercie dostępne są pojazdy nowe i używane, objęte gwarancją producenta lub polisą ubezpieczeniową od kosztów napraw, spełniające rygorystyczne kryteria stanu technicznego i prawnego. Wybierając finansowanie samochodu, klient może mieć w jednej wygodnej racie ubezpieczenie, serwisowanie, przeglądy czy zakup i wymianę opon.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na 31 marca 2024 r. osiągnęła 497 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego w I kwartale 2024 r. wyniósł 2 mld zł. Spółka obsługuje 12 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.