2024.07.08
PKO Bank Polski zrobotyzował już 320 procesów biznesowych, a „cyfrowi pracownicy” zrealizowali łącznie ponad 300 mln zadań. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy roboty wykonały 100 mln czynności. Automatyzacja powtarzalnych i masowych procesów pozwala obsługiwać większą liczbę transakcji klientów oraz podnosi efektywność operacyjną. Bank zastosował narzędzie inteligentnego odczytu danych dla 7 mln dokumentów papierowych i skanów, co pozwoliło zasilić roboty i przyspieszyć automatyzację wielu procesów.
- Aby tworzyć realną wartość dla klientów, potrzebujemy efektywnych operacji i sprawnych zespołów pracowników. W PKO Banku Polskim kontynuujemy transformację cyfrową procesów i wykorzystujemy do tego coraz bardziej zaawansowane narzędzia. Cały czas widzimy potencjał w technologii RPA, która w połączeniu z rozwiązaniami OCR, low code, no code i sztuczną inteligencją wspiera automatyzację coraz bardziej złożonych zadań. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii możemy obsługiwać większą liczbę transakcji w krótszym czasie, efektywniej zarządzać zespołami i lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów
– mówi Agnieszka Wrońska, Dyrektor Pionu Transformacji Usług, Obszar Operacji i Bankowości Międzynarodowej w PKO Banku Polskim.
- Akademia Robotyzacji to unikalny, autorski program, który umożliwia uczestnikom zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu robotyzacji oraz prostego programowania. To dla pracowników przygoda z nowoczesną technologią i nowe kompetencje, które pozwalają poprawiać jakość wykonywanej pracy. W trakcie warsztatów pracownicy poznają techniki tworzenia prostych robotów i przygotowują własnych, wirtualnych asystentów, którzy pomagają im skrócić czas wykonywania poszczególnych zadań, co zwiększa komfort pracy
- mówi Arkadiusz Szot, Dyrektor Departamentu Hiperautomatyzacji Procesów, Obszar Operacji i Bankowości Międzynarodowej w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na 31 marca 2024 r. osiągnęła 497 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego w I kwartale 2024 r. wyniósł 2 mld zł. Spółka obsługuje 12 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.