2024.06.27
PKO Bank Polski po raz drugi z rzędu zwyciężył w rankingu Finnoscore i w 2024 pozostaje międzynarodowym liderem cyfrowej bankowości. Obrona zeszłorocznej pozycji lidera jest zasługą konsekwentnie realizowanej strategii cyfrowego rozwoju banku.
- Jesteśmy niezwykle dumni, że nasze wysiłki w zakresie cyfryzacji ponownie zostały docenione przez klientów oraz ekspertów w międzynarodowym badaniu Finnoscore Retail Banking i nadal jesteśmy numerem 1 w rankingu, wyprzedzając ponad 240 banków z Europy i Ameryki Północnej. Obrona pozycji lidera potwierdza, że oferta PKO Banku Polskiego jest na światowym poziomie. Nasza aplikacja mobilna i bankowość online uzyskały prawie 10 punktów na 10 możliwych. Zdobyliśmy także tytuł „idealnego banku” w kategorii bankowość elektroniczna. Cieszymy się, że zaangażowanie w cyfrowy rozwój banku przekłada się na pozytywne doświadczenia naszych klientów, których oceny zdecydowały o ponownym sukcesie w rankingu. Naszym celem jest dalsze umacnianie pozycji lidera i wprowadzanie kolejnych innowacji, które będą odpowiadać na zmieniające się potrzeby rynku
– mówi Michał Macierzyński, Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na 31 marca 2024 r. osiągnęła 497 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego w I kwartale 2024 r. wyniósł 2 mld zł. Spółka obsługuje 12 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.