PKO Bank Polski ma kompleksową ofertę finansowo-edukacyjną skierowaną do najmłodszych i młodzieży, na którą składają się: konta, rachunki oszczędnościowe, aplikacja mobilna, serwis transakcyjny, ubezpieczenie oraz szereg działań z zakresu edukacji ekonomicznej. Najważniejszym elementem oferty PKO Junior jest PKO Konto Dziecka, którego prowadzenie jest bezwarunkowo darmowe. Przez prawie 11 lat z oferty PKO Junior skorzystało w sumie 760 tys. dzieci. Na dziecięcych kontach w PKO Banku Polskim (PKO Konto Dziecka, Pierwsze Konto Oszczędnościowe poniżej 13. r.ż., konta SKO uczniów) jest obecnie ponad 2 mld zł. PKO Bank Polski stawia też na edukację finansową dzieci i młodzieży, m.in. zapraszając na warsztaty w ramach projektu Kasa z klasą. Bank zajął pierwsze miejsce w tegorocznym rankingu Złoty Bankier w kategorii "konto dla dziecka".
- Przy pracach nad usługami i ofertą PKO Banku Polskiego dla dzieci i młodzieży kierujemy się przede wszystkim oczekiwaniami i potrzebami najmłodszych klientów i ich rodziców. To właśnie one wskazują, że możliwość wyboru dopasowanych produktów i usług w jednym miejscu jest najbardziej ceniona. Taka właśnie jest oferta PKO Banku Polskiego, która zapewnia wszystkie elementy potrzebne, aby bezpiecznie wprowadzić dziecko w świat finansów. Konto, aplikacja, serwis transakcyjny, rachunek oszczędnościowy, ubezpieczenie oraz, tak ważna w dzisiejszym świecie, edukacja. Ale to nie wszystko. Pracujemy nad dalszym rozwojem funkcji płatniczych oraz dostępnością rachunków walutowych i usług pozabankowych odpowiadających na potrzeby najmłodszych. Liczba dzieci, które skorzystały dotąd z oferty PKO Junior i SKO łącznie przekracza 1 mln. To dowód na to, że jako rodzice podchodzimy do edukacji ekonomicznej naszych pociech coraz bardziej świadomie
- mówi Tomasz Frąckowiak, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na 31 marca 2024 r. osiągnęła 497 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego w I kwartale 2024 r. wyniósł 2 mld zł. Spółka obsługuje 12 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.