Foto. fabrykawody.eu
2024.06.03
W Szczecinie został właśnie otwarty park wodny połączony z kompleksem edukacyjnym. Budowa Fabryki Wody była możliwa m.in. dzięki finansowaniu udzielonemu przez PKO Bank Polski w kwocie ok. 105 mln zł. Bank jest sprawdzonym partnerem finansowym samorządów i pomaga im znaleźć optymalne rozwiązania związane z finansowaniem zaplanowanych inwestycji.
– Dziękujemy za zaufanie miastu Szczecin i Fabryce Wody. Cieszymy się, że jako lider polskiego sektora bankowego mogliśmy uczestniczyć w zrealizowanym projekcie infrastrukturalnym, który ma istotne znaczenie dla miasta. Różnorodność atrakcji zarówno w części edukacyjnej, jak i rekreacyjnej robi wrażenie. Jest to kolejny sfinansowany przez PKO Bank Polski projekt zwiększający atrakcyjność turystyczną miast i województw, obok takich inwestycji jak: Arena Kraków, Afrykarium we Wrocławiu czy Dolnośląskie Centrum Sportu Polana Jakuszycka. Jesteśmy partnerem finansowym, który pomaga samorządom znaleźć optymalne rozwiązania, aby sfinansować inwestycje związane m.in. ze zrównoważonym rozwojem, transportem czy modernizacją infrastruktury
- mówi Anna Węgrzanowska, dyrektor Biura Klienta Sektora Publicznego w PKO Banku Polskim.
- Fabryka Wody to nie tylko nowoczesny kompleks, ale przede wszystkim symbol innowacyjności, edukacji i troski o nasze środowisko. Jest miejscem, w którym nauka spotyka się z rozrywką, inspirując odwiedzających do głębszego zrozumienia zbawiennych właściwości wody – jednego z najważniejszych zasobów naszej planety. Realizacja projektu zagospodarowania terenu, na którym niegdyś znajdowało się znane mieszkańcom Szczecina kąpielisko Gontynka, wymagała nie tylko ogromnej wizji, ale również znaczących nakładów finansowych. Dlatego chciałbym szczególnie podkreślić rolę PKO Banku Polskiego. Dzięki zaangażowaniu i zaufaniu mogliśmy zrealizować naszą wizję w formacie, który dziś możemy oglądać i doświadczać
- podkreśla Konrad Stępień, Prezes Zarządu Fabryki Wody.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na 31 marca 2024 r. osiągnęła 497 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego w I kwartale 2024 r. wyniósł 2 mld zł. Spółka obsługuje 12 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.