2024.03.25
Nagroda Celent Model Bank w kategorii wzmacniania pozycji klienta („Empowering the Customer”) jest wyrazem uznania dla PKO Banku Polskiego i jego wysiłków, aby zapewnić klientom większą kontrolę, możliwość wyboru i doskonałe doświadczenia z korzystania usług banku. PKO Bank Polski wykazał się aż dwiema inicjatywami: PKO Płacę później i Platformą Usług Dodatkowych (VAS).
- Platforma usług dodatkowych w PKO Banku Polskim jest innowacyjna i niespotykana nie tylko na skalę krajową, ale również w Europie Środkowo-Wschodniej. Nagroda Celent Model Bank to duże wyróżnienie dla banku za wdrażanie nowoczesnych usług w polskiej bankowości. Planujemy dalszy rozwój naszej oferty eksperymentując z różnymi pakietami, łącząc różne VAS-y a także VAS-y z innymi produktami banku
– mówi Michał Kalinowski, dyrektor biura odpowiedzialnego za usługę w Departamencie Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego.
Tomasz Hassa (z lewej) i Michał Kalinowski
- PKO Płacę Później to dla naszych klientów pomocna, wartościowa i chętnie wybierana usługa, którą wciąż rozwijamy. Od listopada 2022 roku PKO Płacę Później aktywowało 197 tys. klientów a łączna wartość przyznanych limitów to 158 mln zł. Klienci ci dokonali 2,5 mln transakcji płatniczych na łączną kwotę 340 mln zł. Bardzo nas cieszy, że usługa wdrożona przez nasz bank znalazła uznanie nie tylko klientów, ale również międzynarodowej firmy doradczej Celent. Nie poprzestajemy w staraniach i wciąż się rozwijamy. W przyszłości zamierzamy podwyższyć maksymalną kwotę limitu oraz dodać możliwość rozłożenia transakcji na raty
– mówi Tomasz Hassa, kierownik zespołu w Departamencie Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 502 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego w 2023 r. przekroczył 5,5 mld zł. Spółka obsługuje 11,9 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już blisko 7,8 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.