Użytkownicy IKO mogą jeszcze dokładniej przeanalizować swoje wydatki za pomocą Asystenta głosowego w aplikacji – analiza uwzględnia teraz także przelewy wychodzące oraz wypłaty z bankomatów. Doszło też 8 nowych podkategorii m.in. „Mieszkanie”, „Zwierzęta” i „Podatki”. Asystent głosowy IKO ma już prawie 1,4 mln użytkowników, którzy rozmawiali z nim ponad 4,3 mln razy. 9,6 mln klientów PKO Banku Polskiego rozmawiało z bankowymi voicebotami już ponad 30 mln razy. Wszystkie te rozmowy, na bankowych infoliniach i z Asystentem głosowym IKO, trwały ponad 400 tys. godzin.
– Voiceboty PKO Banku Polskiego przeprowadzają ponad milion rozmów miesięcznie. Rozmawiają z klientami językiem naturalnym, czyli tak jak robimy to z rodziną i znajomymi. Naszym priorytetem jest satysfakcja klienta, dlatego stale je rozwijamy i uczymy nowych rzeczy, aby spełniały oczekiwania. Asystent głosowy w IKO wie, że "wyślij hajs" oznacza przelew, a bot na infolinii zrozumie, że zgubienie portfela prawdopodobnie oznacza chęć zastrzeżenia karty. Oczywiście cały czas współpracują z konsultantami i wiedzą, że mogą na nich polegać jeśli same nie potrafią pomóc. Voiceboty zdecydowanie spełniają oczekiwania banku i jego klientów, a 30 milionów przeprowadzonych rozmów jest najlepszym dowodem naszego zaangażowania. Ciągle pracujemy nad nowymi botami i funkcjami, jednocześnie poszukując usprawnień w istniejących rozwiązaniach. Mamy bardzo dużo pomysłów na ich rozwój i z optymizmem patrzymy w voicebotową przyszłość
– opisuje Dawid Kin, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 473 mld zł. Po trzech kwartałach 2023 r. zysk netto grupy PKO Banku Polskiego przekroczył 4,8 mld zł. Spółka obsługuje 11,9 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,7 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.